MAC #239


Nummer två att skrivas om ur borstsamlingen är MAC #239. #239 är en ganska styv, platt, tät paddelformad ögonskuggsborste i vitt gethår. Den här borsten passar ypperligt till att packa på intensivt med färg på själva ögonlocket, och det är nog den här typen av borste som många tänker på när man säger ögonskuggsborste!

Äger du ingen ögonskuggsborste är det #239, eller i alla fall en liknande borste om du inte vill lägga så mycket pengar, du ska satsa på att börja med. Med enbart den här borsten kan man faktiskt lägga en komplett ögonskuggsmake, från applicering av färg och highlighter till blending, även om det är bra mycket lättare och ger snyggare resultat att blenda med en mjuk, fluffig blending brush (t.ex. MAC #217)!




Jag använder #239 till att packa på färg på ögonlocket. Det är en uppgift som passar denna borste utmärkt, med sina täta, relativt korta borst! När det gäller den här borsten gillar jag att använda mig av korta, tryckande rörelser när jag applicerar. På så sätt får man en jämn och fin, färgintensiv applicering av ögonskugga.

När jag applicerar en ögonmakeup börjar jag alltid med #239. Vill jag ha flera olika färger på själva locket börjar jag alltid innifrån, med den ljusaste färgen, och jobbar mig utåt med de andra färgerna. Mellan färgerna brukar jag torka av borsten lite lätt på en bit hushållspapper för att för mycket av den förra färgen inte ska finnas kvar i borsten när jag applicerar den nya. Applicerar jag två färger bredvid varandra på locket överlappar jag dem alltid lite med varandra för att få en snygg färgövergång. Efteråt suddar jag ev. skarpa kanter med hjälp av min blending brush, MAC #217, som jag har skrivit om tidigare.

MAC #239 är som sagt en bra basborste av hög kvalitet, och den är väldigt mångsidig. Den kan köpas hos samtliga MAC-diskar och kostar ca 250 kr.





Linn

Hmm, ja den kanske man borde köpa...Ska nog kolla upp det där =)

2009-03-19 @ 17:47:14
URL: http://[email protected]
kotte

tror jag fick ett bra pris på den jag köpt via specktra mao :3 ca 100kr knappt anv.. visserligen med kort handtag meneh ;D

2009-03-19 @ 21:49:37
URL: http://ninjaminerals.blogspot.com/
Purity

Linn: det är en bra basborste att börja med!



kotte: SH/SE-borstarna är nästan alltid billigare än fullängdsborstarna eftersom det är de borstarna som ingår i borstset = fler borstar för lägre pris än att köpa dom separat. Ögonskuggsborstarna i borstseten brukar hålla bra kvalitet, men de lite större borstarna, typ #187 och #129 är inte alls lika bra i borstseten som i full size!

2009-03-19 @ 22:50:56
URL: http://purity.webblogg.se/
kotte

mjo, i know :) men det kändes ändå som att det var överkomligt, speciellt som jag ändå vill ha dom korta penslarna men inte hela set xD

2009-03-20 @ 21:39:06
URL: http://ninjaminerals.blogspot.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy