MAC #219


Efter några ansiktsborstar är det väl dags för en ögonborste igen, tycker ni inte?

MAC #219 är en tät, fast, spetsigt formad s.k. smudger brush med korta borst i vitt gethår. Eftersom den är så pass liten och fast så passar den bra för precis applicering på små områden, sotning och applicering av färg under undre fransraden.




Jag använder min #219 till att highlighta i inre ögonvrån, applicera mycket färg på ett litet område (t.ex. yttre v:et) samt till att lägga färger under nedre fransraden.

Vill jag highlighta inre ögonvrån tar jag helt enkelt lite highlighterskugga på min #219 och går lös runt tårkanalen och blendar ihop highlightern med skuggan på locket. Ett snabbt och effektivt sätt att se pigg ut!

Känner jag att yttre v:et inte är så mörkt eller färgstarkt som jag vill efter att ha gått över med både #222 och #217 så tar jag min #219 och applicerar lite extra färg där jag tycker att det behövs. Eftersom den är så tät ger den därmed ifrån sig intensivt med färg, och den är så pass liten att du får exakt precision. Jag brukar även använda den här borsten i globlinjen när jag gör en s.k. cut crease-sminkning, för att kunna kontrollera exakt vart skuggan hamnar.

Gör jag en färgstark makeup på locket gillar jag att applicera samma skugga, eller ibland en kontrastskugga, längs undre fransraden. Det passar den här borsten utmärkt till eftersom det är lätt att få in den under de undre fransarna och färgen hamnar precis där den ska!

#219 går att köpa hos samtliga MAC-diskar och kostar ca 240 kr.





anki

den här är verkligen HG bland borstar! värd varenda krona.

2009-03-25 @ 15:50:02

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy