MAC #182


En bra allroundborste till ansiktet är kabukiborsten. MAC #182 är en riktigt bra sådan, så jag tänkte skriva några rader om denna underbara, fluffiga lilla borste!

MAC #182 är en väldigt tät och mjuk kabukiborste i brunsvart gethår. Den passar utmärkt för att applicera mineralfoundation, puder och rouge med, samt att blenda ihop olika produkter med varandra på olika delar av ansiktet.




Något denna kabukiborste är speciellt bra för är att applicera mineralfoundation och mineralpuder. Den är tät och stunsig, samtidigt som den är mjuk och skön mot huden. Att den är så tät bidrar till att den ger huden en sån fin finish och lyster när man applicerar mineralprodukter med den. Jag snurrar borsten i locket till min lösa mineralfoundation eller i mitt mineralpuder i  fast form och buffar in produkten i cirkulära rörelser.

Den här borsten passar även jättebra för att buffa ihop olika ansiktsprodukter med varandra, som t.ex. rouge, highlighter och puder. Jag brukar köra en omgång med den här borsten över mina kinder efter att jag har applicerat rouge, highlighter och contouring för att ge en snygg övergång mellan de olika produkterna. Dessutom tar buffandet fram lyster i produkten och ger en fin avslutande finish!

MAC #182 har även en lillasyster, #181, som helt enkelt är en mindre version av #182, och denna borste lämpar sig utmärkt för applicering av t.ex. rouge. Tyvärr så ingår inte #181 i det permanenta sortimentet, men den brukar återkomma då och då i och med mineralize-kollektionerna. MAC #182 finns att köpa hos samtliga MAC-diskar och kostar ca 450 kr.





[Make-Up Your Mind]

Är den värd pengarna då? 450 kr låter lite väl mycket, men är den verkligen bra och håller länge kan det ju vara värt det :) Jag är på jakt efter en kabuki som ger riktigt riktigt bra täckning (vilket inte min nuvarande från EM gör)

2009-03-26 @ 23:43:17
URL: http://mym.blogg.se/
Purity

Make-up your mind: Jag tycker lätt att den här borsten är värd sina pengar. Den ger ett så himla fint, täckande men samtidigt skirt, resultat som man inte kan få med en syntetborste! Jag har kabukin från EM också, och den är riktigt bra för att vara så pass billig och i syntetfibrer, men ingen kabuki har gett mig så bra resultat som MAC #182 gör.

2009-03-27 @ 00:20:13
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma P

Jag måste bara säga att jag tycker att de här inläggen är väldigt bra och informativa! Du hjälper mig verkligen att veta vilka borstar jag behöver och vilka jag kan klara mig utan:)

2009-03-27 @ 15:15:33
Purity

Emma P: Vad kul att höra! =D

2009-03-27 @ 16:22:21
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy