Fyra nyanser av brunt


Jag är oftast färgglad i min ögonmakeup, men idag kände jag, precis som Linda H och Sminkan, för något mer neutralt.

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • Clinique pore minimizer instant perfector - ivisible light
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • Everyday minerals blush - apple
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - warming trend
  • MAC eyeshadow - woodwinked
  • MAC eyeshadow - glamour check!
  • MAC eyeshadow - espresso
  • MAC pigment - vanilla
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - mystic
  • MAC lipglass - quick tease













Jag började som vanligt med en bas av UDPP från frans till bryn. Sen applicerade jag pigmentet vanilla över samma område. På locket duttade jag på lite av den kalla, skimriga bruna skuggan warming trend. I globlinjen la jag den varma, lite mörkare woodwinked. I yttre ögonvrån mörkade jag ner aningen med den rödbruna glamour check!. Under undre fransraden sotade jag lätt med den matta mörkbruna skuggan espresso. Fyllde i bryn, målade en rätt tjock eyeliner och mascara. Kinderna rosades rätt ordentligt med mineralrouget apple, och fick lyster med hjälp av MSF soft and gentle. Läpparna målades brunröda med stiftet mystic, och fick glans samt en lite kallare ton med hjälp av glosset quick tease. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Therése

Tjusigt! Jag kan aldrig få nog av bruna ögonsminkningar.

2009-03-10 @ 17:02:17
URL: http://www.heartcore.se
Karin

Fast till skillnad från mig som också har tappat inspirationen blir allt du gör helt fantastiskt!

2009-03-11 @ 00:47:24
URL: http://vackerunderbar.se
Maggie

Du får brunt att bli spännande!

2009-03-11 @ 13:10:00
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Sminkan

Väldigt snyggt! stilrent, klassiskt och klädsamt!

2009-03-11 @ 19:15:13
URL: http://sminkan.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy