Swatches: Bruna MAC-skuggor


Vi fortsätter med swatchandet av mina MAC-skuggor och pigment. Som ni kanske vet så älskar jag färg, så jag äger inte så fruktansvärt många bruna ögonskuggor. Den neutrala samlingen kommer nog utökas i sommar, däremot =) Pigmentet "Gold" borde ha varit på en annan swatch, men den fick vara bland dom bruna eftersom jag redan har swatchat mina guldskuggor. Har ni missat mina tidigare swatches av mina MAC-skuggor? Ni hittar dom här:

Gröna MAC-skuggor
Orange, Guld och Gula ögonskuggor
Blåa MAC-skuggor
Lila MAC-skuggor
Rosa och Röda MAC-skuggor




MAC Gold pigment (PRO), MAC Henna eyeshadow (Brunette Blonde Redhead 2009)
MAC Club eyeshadow, MAC Blue Brown pigment
MAC Jardin Aires pigment (Strange Hybrid 2007), MAC Tan pigment
MAC Warming Trend eyeshadow (Cool Heat 2008), MAC Woodwinked eyeshadow
MAC Chocolate Brown pigment, MAC Glamour Check eyeshadow (Starflash 2008)
MAC Espresso eyeshadow, MAC Fertile eyeshadow (Colour Forms 2008)
MAC Beauty Marked eyeshadow


In English: We'll continue the swatching of my MAC eyeshadows and pigments. As you might know, I'm a colour lover, so I don't own that many brown eyeshadows. I will probably expand the neutral section of my collection this summer, though =) The pigment "gold" should have been on another swatch, but it ended up here since I've already swatched my gold eyeshadows. Did you miss my previous MAC eyeshadow swatches? You can find them here:

Green MAC eyeshadows

Orange, Gold and Yellow MAC eyeshadows
Blue MAC eyeshadows
Purple MAC eyeshadows
Pink and Red MAC eyeshadows

 




Emma Lansheim

Detta är de skuggor som jag har mest av bruna, guld och bronze. Just like it!

2009-06-02 @ 12:38:00
URL: http://emla82.blogspot.com
kicki

hur får du tag på PRO produkterna?

2009-06-02 @ 13:33:11
Purity

Emma Lansheim: Jag föredrar skimriga bruna av någon anledning. Blir lite mer liv i dom då =)



kicki: Pigmentprover köper jag av privatpersoner, de PRO-ögonskuggor jag har är köpta i PRO-stores utomlands.

2009-06-02 @ 14:08:42
URL: http://purity.webblogg.se/
Marie

Dina swatches är jättefina! Skulle jag köpa MAC-skuggor hade jag kollat här på en och två gånger extra.

En sak jag tänkt på är att du borde skriva pigmentens och skuggornas namn i texten istället för bara i bilden. Om man t ex googlar på någon skugga får man ju inte upp det här inlägget, eftersom namnet inte finns i text!

2009-06-02 @ 14:32:52
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Maggie

Bra tips du fick av Marie! :)



Tycker inte det gör något att gold hamnade här heller. Den matchar fint med de bruna nyanserna med :P

2009-06-02 @ 16:39:24
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
creme-idiot

Måste berätta: Har precis fått trip-paletten i Cool eyes också av min underbare make!!! Han är såååå snäll!!!! Kramar

2009-06-02 @ 22:21:59
Linda

Hej! Jag har en fråga till dig om MAC borstar... Har hittat ett set billiga MAC-borstar, lite fööör billiga... Hur ser man om dom verkligen är från MAC? Har försökt jämföra med dom på MAC's hemsida.. Vad jag kan se står det inga borstnummer bredvid loggan på "fejkborstarna", plus att de är helsvarta, alltså inte den metalldelen som äkta har. Är dom fejk då? Skulle verkligen uppskatta din åsikt...

2009-06-02 @ 22:47:20
URL: http://paivys.blogg.se/
Tessan

Vilka snygga färger

2009-06-02 @ 22:50:07
URL: http://tessanstankaromlivet.blogspot.com
Purity

Marie: Tack! Ah, det har jag inte tänkt på, smart!



Maggie: Jo den gör ju det, eftersom jag har så många guldiga bruna :P



creme-idiot: Men guud vilken snäll (och berest) man du har, jag vill också ha!



Linda: Det vore enklare om du visade mig en länk till auktionen med borstsetet, men oftast är det fejk när det kommer till typ 15-delarsset med fullsizeborstar. De enda borstset som MAC gör är de med korta handtag som lanseras med julkollektionerna bland annat, och även dessa cirkulerar det kopior på på bland annat ebay. Står det inga borstnummer i varken auktion eller på borstarna är det absolut fejk. Har de långa handtag och är helsvarta är det fejk, är de korta och är helsvarta kan det vara ett av LE-borstseten. Är det för billigt för att vara sant är det antagligen fejk med. Men som sagt, det är svårt att säga varken bu eller bä förrän man har sett själva auktionen.



Tessan: Tack!

2009-06-02 @ 23:23:02
URL: http://purity.webblogg.se/
creme-idiot

Jag vet, tro mig, hade jag kunnat klona den hade jag gjort det och skickat till dig. Den är såååååå fin! Jag har f-resten tvfå fulla 15-paletter som jag depottat (tack vare/på grund av) en viss liten söt Purity... Vill bara ha fler!!!!! Vilka från War ska du ha? Är spekulant på den gula och den beiga...

2009-06-02 @ 23:55:43
creme-idiot

Naturligtvis menar jag Warriors, inte war...börjar bli dags att gå och sova nu, märker jag. Godnatt!

2009-06-03 @ 00:03:35
Purity

creme-idiot: awh, söt du är :D ska han ut och resa igen får han väldigt gärna langa, haha ;) oj, 2 st fulla! Här går det undan =) Jag vill ha tempting och bright future från style warriors, vibrant grape har jag redan och de andra två måste jag skippa rent ekonomiskt =P Funderar på att köpa tempting i pro pan med eftersom jag ändå ska depotta, den är permanent nämligen

2009-06-03 @ 00:06:37
URL: http://purity.webblogg.se/
Linda

Jag är rätt övertygad om att de är fejk, tyvärr, men jag skickar en länk här ändå om du skulla vilja titta.. =)



93477489" rel="nofollow">http://www.tradera.com/Palett-med-120-st-ogonskuggor-Stort-pensel-set-18-penslar-auktion93477489

2009-06-03 @ 19:16:28
URL: http://paivys.blogg.se/
Purity

Linda: Japp, dom där borstarna är definitivt fejk, och väldigt dåliga sådana. Man ser det till att börja med genom att titta på borsthåren, som är i olika bruna nyanser. MACs borsthår är antingen svarta eller vita. Sedan så har MAC raka borstskaft, dessa är avsmalnande nedtill. MAC-loggan sitter på tok för långt ner, och det står som du sa innan inget nummer under loggan. Själva metalldelen är svart och inte i silver, och slutligen den största signalen på att det är fejk; MAC säljer inga set med borstar, bortsett från miniseten som innehåller 4 borstar med kortare skaft.

2009-06-03 @ 20:35:03
URL: http://purity.webblogg.se/
Linda

Tack, då vet jag mer vad jag ska hålla utkik på till nästa gång =)

2009-06-04 @ 19:33:25
URL: http://paivys.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy