MAC - F/W '09 Trend Collection


Årets höstkollektion från MAC går i dova toner, som grått och lila. En liten kollektion, men det finns nog någon godbit att hugga härifrån i alla fall!


MAC F/W '09 Trend
Release Date: September 17th 2009 (US/Canada), October 2009 (International)




Lipsticks (LE) ($14.00)
  • Faultlessly F/W - Blackened blue violet (Amplified Creme)
  • Hipster - Burgundy frost (Frost) (Repromote)
  • Red Full-Stop - Bright neon coral (Lustre)
  • Our Pick - Cement taupey grey (Satin)

Lipglass (LE) ($14.00)
  • Runway Fave - Grey toned neutral light pearl (Frost)
  • New Berry - Deep plum (Cream)
  • So This Season - Deep blue violet (Cream)

Quad (LE) ($36.00)

Tone:Grey
  • A Warmer White - Pale green grey (Satin)
  • Tone:Grey - Mid-tone grey (Satin)
  • Waft - Dark blue grey (Matte) (Repromote from Smoke Signal's Gentle Fume quad)
  • The Right Smoke - Rich blue with white pearl (Frost)

Fragrance (LE) ($20.00)
  • Asphalt Flower - Violet and iris petals with a sheen of vanilla and patchouli. (Repromote)



Så, vad säger ni? Är grått flott eller är det bara tråkigt? Ett läppstift i neonkorall skulle sitta fint i min sminklåda i alla fall =)


In English: This year's fall collection from MAC is all about the greys and purples. A small collection, but there's probably one or two great picks from this one =) So, what do you think? Is grey posh or boring? A neon coral lipstick would suit nicely in my makeup drawer...


Source: Specktra.net





Rocketqueen

Jag är så himla nyfiken på MAC's trender för hösten och vintern... dör!

2009-06-29 @ 10:00:38
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Purity

Rocketqueen: Samma här! Visste inte vart jag skulle ta vägen riktigt när jag såg all info på samma gång om alla nya kollektioner, haha!

2009-06-29 @ 11:59:38
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy