Aquavert Velvet Moss


Nu är det oförskämt länge sedan jag publicerade en FOTD. Sorry! Har varken haft inspiration eller tid till att sminka mig, och när jag har gjort det så har det antingen varit mörkt ute eller fruktansvärt grådaskigt så det inte har gått att ta några bilder =/ Men idag blev det minsann av, för jag ville testa min nya matta, mossgröna skugga Velvet Moss från MAC som sötaste Maggie fixade åt mig hos MAC-disken på Åhléns city i Stockholm fastän den har utgått ur sortimentet =) Tack babe!

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC gel blush - just a pinch
  • MAC beauty powder - summer rose
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - aquavert
  • MAC pigment - kelly green
  • MAC eyeshadow - velvet moss
  • MAC eyeshadow - stormwatch
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - stash
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipglass - magnetique













Skuggornas placering: Aquavert på det rörliga locket, Velvet moss i globlinje och yttre v. Stormwatch i yttre v:et och Kelly Green i övre globlinjen.





In English: I haven't posted a FOTD in a whlie now. I'm sorry! I haven't had any inspiration or the time to do my makeup, and if I've had, the lightning has been so bad that I couldn't take any pictures of it... But today I took some pictures for you, because I just had to try my new eyeshadow Velvet Moss that Maggie got ahold of for me =) Thanks hun!

Shadow placement: Aquavert on lid, Velvet moss in crease and outer v. Stormwatch in outer v to deepen the colour and make it cooler, Kelly Green in crease. Sugarshot as highlighter on the brow bone.
 




Tove

Men ge mig!

2009-06-12 @ 06:39:02
stephy

meeen ååååååh va sjukt fiiin! blir helt avis! loveli!

2009-06-12 @ 09:48:11
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
sminkjante

Vilken grönpärla. Otroligt vackert.

2009-06-12 @ 10:14:06
URL: http://sminkjante.blogspot.com
ღ DesignByMilly ღ

Hej Hopp!

Kikar in hos dig...



Allt väl?



//Kram Milly ღ

2009-06-12 @ 11:03:32
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Maggie

Åh, vad läckert det var med grönt ögonsmink och Magnetique till det! Måste jag testa :)

Har inte alls vart sugen på aquavert, men nu vill jag ha både den och velvet moss! Damn you, Purity! ;D

2009-06-12 @ 11:33:28
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Carolina

Snyggt, gillar hur den mossgröna skuggan ser ut att matcha perfekt med det lilla gröna i dina ögon på första bilden!

2009-06-12 @ 12:22:05
Shamini

Fantastisk, som alle dine looks! :D Du er utrolig flink, og jeg håper jeg blir like flink som deg etterhvert....

2009-06-12 @ 15:05:48
URL: http://diary.shamini.no/
babyiloveyoutoo

Så super snyggt^^

2009-06-12 @ 15:42:04
Sminkan

Vad fin du är! Grönt är grymt till ditt hår! Mer! Mer! Jag vill ha mer smink i grönt på dig! Och alla andra färger också så klart.



Och paketet är skickat. Pytsade i en liten bonus som tack för tålamodet. ;D

2009-06-12 @ 16:32:31
URL: http://sminkan.blogg.se/
Helena

Grymt snyggt!! Iofs har jag inte sett dig göra en dålig sminkning men det här var outstanding!!

2009-06-12 @ 21:41:41
Purity

Tove: Det finns nog kvar några ex på Åhléns city om du skyndar dig ;-) Superfin är den! Och tro inte att du kommer få sno min varje dag när jag har flyttat hem, haha =P



stephy: Tack babe! =D



sminkjante: Tack så mycket! =D



Maggie: Ahmahgaaaahd, hur kunde du skippa aquavert?! Spring iväg och köp velvet moss, omedelbumbs!



Carolina: Tack! Ja den är nog ungefär samma färg som den mörkgröna randen jag har längst ut i iris =) Och den mellangröna färgen som det mesta av min ögonfärg består av är typ samma färg som pigmentet golden olive...



Shamini: Tack så jättemycket! Vad glad jag blir =D



babyiloveyoutoo: Tack!



Sminkan: Aj aj, kapten! Vad söt du är, det hade du ju inte behövt =) Gullegris!

2009-06-12 @ 21:47:53
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Helena: Oj, tack ska du ha! =D

2009-06-12 @ 22:11:04
URL: http://purity.webblogg.se/
Marina

Gaahhh vilken läcker sminkning... igen! Otroligt fina gröna färger! Och ditt hår är så otroligt ballt med den där färgen. Verkligen skitcoolt!

2009-06-12 @ 23:00:39
URL: http://www.marinamake.blogspot.com
Sexy Sadie

Steinbra make up og hårfarge. Ikke minst.

2009-06-13 @ 12:31:01
Kajalpennan

Vet inte om det hjälper någon men de hade flera Velvet moss kvar i MACdisken på Gardemoen

2009-06-19 @ 09:51:42
URL: http://kajalpennan.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy