Orange


Ni kanske har märkt vid det här laget att jag gillar orange ögonskuggor. Orange är en sån där färg som många tror är väldigt osmickrande som ögonskugga, men själv tycker jag snarare tvärt om. Orange är bra mycket mer lättburet än rosa, till exempel!

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • Ninja Minerals foundation - Custom shade I
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC lustre drops - sun rush
  • MAC bronzing powder - refined golden
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC pigment - off the radar
  • MAC eyeshadow - coppering
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC gel blush - just a pinch
  • MAC lipstick - bubbles













Skuggornas placering: Off the radar på hela ögonlocket, coppering i globlinje och yttre v. Femme Fi som highlighter på brynbenet. Goldmine för att blenda det orange upp mot brynbenet.




In English: You might have noticed that I like orange eyeshadow. Orange is a colour that some think, when it comes to the eyes, is very unflattering. I can tell you that I find it the extreme opposite! Orange is a more wearable colour than pink, for instance.

Shadow placement: Off the radar on the lid, coppering in the crease and outer v. Femme fi as a highlighter on the brow bone. Goldmine to blend the orange upwards the brow bone.





Emelie

Jag håller helt med. Orange är mycket lättare att bära än rosa. Och du har lyckats jättebra med kombinationen här :)

2009-07-02 @ 09:14:24
URL: http://www.pssion.se
Anna

Ärligt, det kvittar vilken färg du använder, du blir bara så snygg i allt!

2009-07-02 @ 09:23:24
Makeuponista

Håller också med, jag bär hellre orange än rosa eftersom jag tycker att rosa är svårburet :)

Du valde jättefina nyanser här! :D

2009-07-02 @ 10:21:25
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Purity

*Emelie: Tack!



Anna: Awh =) smicker går alltid hem hos den här damen! Tack!



Makeuponista: Tack tack!*

2009-07-02 @ 12:31:42
URL: http://purity.webblogg.se/
creme-idiot

Du är lika söt som alltid!

2009-07-02 @ 12:55:13
Sminkan

Wow! Så fräsch och härlig sommarkänsla!

2009-07-02 @ 13:07:16
URL: http://sminkan.blogg.se/
Sexy Sadie

utrolig bra, men den her kombinasjonen våger jeg meg ikke på siden mine øyne er turkise. Det blir nok litt krasj.

2009-07-02 @ 17:30:02
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Lea (Marisu)

Tycker orange är jättepassand till ögonskugga, neutralt och färgstark på samma gång. Superfräscht!

2009-07-02 @ 21:37:13
Stephy

Orange är kärlek! och du klär i det super babe! du hjälper mig att depotta på onsdag va? behöver jag köpa hem något mer än paletterna och magnetarket? :)

2009-07-02 @ 21:52:40
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Sofia (heartcore)

Lika galet läckert som vanligt, Coppering är förövrigt otroligt vacker!

2009-07-03 @ 12:24:51
URL: http://www.heartcore.se
Maggie

Härligt fräscht! Håller med om att orange är otroligt mycket mer lättburet! Matchar alla hudtoner, men med rosa måste man verkligen få rätt nyans eller kombination av nyanser för att det ska bli bra. Därför jag inte använt mina rosa MAD minerals-pigment så ofta, just för att de inte matchar med varandra eller med något annat jag har.



Btw så blir dessa skuggor sjukt orange på dig! Spännande, för på mig blir de mer bronsiga, guldiga och inte alls lika apelsin-fräscha! :P

2009-07-04 @ 13:17:06
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy