MAC #226


LE-borsten #226 från MAC återlanserades i och med kollektionen Colour Craft. Jag passade på att hugga åt mig en efter allt jag läst om den här borsten, och jag kan säga att jag inte är besviken!

#226 är en kraftigt avsmalnande, droppformad och fluffig borste i svart gethår. Den är som en blandning mellan #222 och #219 och passar utmärkt för att applicera ögonskugga med i ögats globlinje.




Något som jag tycker definierar en bra borste för att applicera färg med i just globlinjen är att den är tillräckligt smal och styv för att applicera färgen precist, samtidigt som den bör vara fluffig nog för att det inte ska bli några skarpa linjer. Tidigare har jag använt #219 för att applicera färgen precist med och #222 för att blenda ut den skarpa linjen. Med den här borsten är det ett överflödigt jobb att använda två borstar, för den gör verkligen ett perfekt jobb i ett enda svep. Vill man ha mer färgintensitet är #219 perfekt att gå tillbaka med och förstärka färgen med ytterligare, och #222 passar super om man vill ha en lite skirare applicering i globlinjen eller för att blenda ännu mer med.

#226 finns att köpa så länge lagret räcker hos samtliga MAC-diskar och kostar 255 kr.


In English: The LE brush #226 from MAC was re-launched with this summer's collection Colour Craft. I picked one up since I've heard a lot of great things about this brush, and I'm not dissapointed!

#226 is a heavily tapered, fluffy brush with black goat hair bristles. It's like a mix between the
#222 and #219 and fits perfectly to apply eyeshadow with in the crease.

Something I find important in a good crease brush is that it's narrow and stiff enough to apply the colour precisely, but  it should be fluffy enough to blend any harsh lines. I've used the #219 in combination with the #222 before, but this brush does the job in one single stroke. If you want even more colour intensity, the #219 is perfect to go back with to add more colour, and the #222 is great to apply the eyeshadow more sheer or to blend the eyeshadow even more.

#226 can be purchased as long as stock lasts at all MAC counters and retails for 255 SEK.





Helena/LipGloss Bitch

Härligt att du är igång med bloggandet igen! Jag har saknat dina inlägg :)

Om man får önska sig ett kommande inlägg så skulle jag så gärna se mer av penslarna ihop med något annat, så man kan få en bild av storleken och så. Kommer ju inte åt nån MAC disk regelbundet så det vore super som en extra vägledning.

2009-07-27 @ 19:09:00
URL: http://lipglossbitch.se
Purity

Helena: Det ska nog gå att ordna, hade tänkt göra några jämförelsebilder med ögonborstar sida vid sida och ansiktsborstar sida vid sida så man kan se hur dom förhåller sig till varandra. Kan slänga med en tändsticksask eller så för att förtydliga proportionerna ytterligare kanske =)

2009-07-27 @ 19:42:43
URL: http://purity.webblogg.se/
Veronica

Den skall jag köpa på onsdag om den finns kvar =) plus #150, #187 #219 och #109 =)

2009-07-27 @ 22:37:41
URL: http://weby.wordpress.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy