Barely There


Så här i sommartider börjar min hy se bättre och bättre ut, och det kommer bli kanon så fort jag får gå på semester och få lite färg i ansiktet med. Egentligen kände jag inte alls för att sminka mig idag, men jag ska jobba ikväll så nåt var jag tvungen att slänga på. Är skönt med så lite smink som möjligt nu när vi har 35-40 grader inomhus på jobbet =/ Något som piggar upp och gör att man ser fräsch ut var det enda jag kände att jag behövde idag! Hyn är inte perfekt, men det var inte meningen heller. Trådade brynen häromdagen med och jag är väldigt nöjd med resultatet =) Inte ett enda litet småhår i sikte!

Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC bronzing powder - refined golden
  • MAC lustre drops - sun rush
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • MAC paint pot - bare study
  • MAC pigment - jardin aires
  • MAC pearlglide eyeliner - wolf
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipgelée - slicked pink













Skuggornas placering: Bare study som bas från frans till bryn, jardin aires på hela det rörliga locket applicerat skirt med en blending brush. Wolf längs undre och övre fransraden.




In English:
As the weather is getting hotter, my skin is growing better. It will look great once I'm on a holiday and can get a tan =) I really didn't feel like wearing makeup today, but I'm going to work tonight so I had to slap something on. I rather wear as little makeup as possible at work now because it's like 35-40 degrees celcius in there =/ Crazy! So I went with something that made me look a bit fresher and more alert. The skin is not perfect, allthough it's not meant to be either. I threaded my eyebrows the other day aswell and I'm very happy with the result! Not a single stray hair in sight =)

Shadow placement: bare study as a base over the entire lid and brow bone. Jardin aires on the lid applied lightly with at blending brush. Wolf along the upper and lower lash line.






Mademoiselle C.

What a nice and pretty look !

Thank's for the video, i'm gonna try it this evening :)

2009-07-04 @ 19:46:00
URL: http://www.blog-mademoisellec.net
Erin

i really love that look :) you are naturally very beautiful!

2009-07-05 @ 02:51:01
Purity

Thank you guys :D

2009-07-05 @ 10:52:30
URL: http://purity.webblogg.se/
Goddess

En fråga;)

Hur är prep + prime?

Har man det under foundation eller mineralpuder?

Är det bra mot fet hud?

Har testat Fyrinnaes rice primer men undrar om denna är typ samma?

2009-07-05 @ 14:33:32
URL: http://goddessess.blogspot.com
Purity

Goddess: Jag har testat fyrinnaes rice powder primer men jag är inte speciellt förtjust i den då den suger upp för mycket fett och får mig att se torr ut. Prep + prime är i krämform och är silikonbaserad. Den hjälper till att hålla oljorna i schack litegrann under dagen och förhindrar att dom löser upp din foundation. Bästa tipset mot fet hy är däremot blot powder från MAC, det är suveränt! Prep + prime fungerar lika bra under flytande som mineralfoundation.

2009-07-05 @ 23:41:17
URL: http://purity.webblogg.se/
Ida

Tack för tipset om trådade ögonbryn! Det måste provas!

2009-07-13 @ 16:35:33
URL: http://jiddisch.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy