All about matta naglar


Den stora trenden inom nagellacksvärlden just nu är matta lack. Först ut var ManGlaze med sina två matta lack som främst riktar sig till män. De stora märkena är inte sena att haka på trenden, och under sommaren och hösten kommer OPI, Zoya, Orly och Essie ut med matta produkter för naglarna.




1. OPI Matte Collection - OPI lanserar 6 av deras mest populära nyanser i en matt version; Gargantuan Green Grape, Alpine Snow, Russian Navy, Lincoln Park After Dark, You Don't Know Jacques och La Paz-itively Hot. När jag säger matt menar jag verkligen matt, dessa lack är verkligen totalt platta och har inte en enda skimmerpartikel eller minsta antydan till glans. Swatches kan ni se hos Scrangie. Jag föll som en fura för La Paz-itively Hot i Rosa och klickade just hem en flaska för 149 kr (fraktfritt!) hos den svenska webbshopen Nails Body & Beauty.
2. Zoya Matte Velvet Collection - Zoya lanserar en minikollektion med halvmatta lack med nästan en sammetskänsla, som namnet på kollektionen antyder. Lacken som släpps är Dovima i svart, Loredana i grått och Posh i vinrött. Scrangie ger oss superfina swatches här med, med lacken både som matta och med blankt överlack över. Vad jag har märkt så är Zoya lite halvknepigt att få tag på från Sverige, så om någon har ett tips på en bra webbshop som skickar hit så mottages det tacksamt! Matte Velvet-lacken går på $6 från deras egna hemsida.
3. ManGlaze - Märket som var före sin tid med de matta lacken, skapade med speciellt män i åtanke. ManGlaze finns i två nyanser, Fuggen Ugly i grått och The Death Tar i svart. ManGlaze-lacken kan du köpa på deras egna hemsida, där de kostar $6.66 styck + frakt.
4. Essie Matte about you - Essie lanserar ett matt överlack till sensommaren/hösten som heter Matte about you. Med ett matt överlack kan du göra alla dina lack matta vilket är betydligt mer praktiskt och ekonomiskt än att köpa flera matta lack. Scrangie swatchade Matte about you idag och det ser onekligen lovande ut! Jag längtar tills det släpps i augusti. Matte about you kommer kosta $10 och jag antar att det svenska priset kommer hamna någonstans strax över hundralappen.
5. Orly Matte Cotoure - Orly hakar även de på den matta trenden till hösten. I september kan vi köpa Blue Suede i blått, Vinyl i Svart och Purple Velvet i vinrött och kommer kosta $7.50.


In English: The big nail trend right now is matte, matte, matte. ManGlaze was first out, and the big brands aren't lateto jump on the bandwagon. OPI, Zoya, Orly and Essie launches matte nail products this summer and fall.

1. OPI Matte Collection - OPI launches 6 of their most popular shades in a matte finish this summer; Gargantuan Green Grape, Alpine Snow, Russian Navy, Lincoln Park After Dark, You Don't Know Jacques and La Paz-itively Hot. When I say these are matte, I mean matte! There are no shimmer or shine what so ever, these are completely flat! Scrangie has made some awesome swatches of these. I just bought a bottle of La Paz-itively Hot from a Swedish web shop for 149 SEK.
2. Zoya Matte velvet collection - Zoya launches a mini collection consisting of three velvet matte polishes; Dovima in black, Loredana in grey and Posh in burgundy. Scrangie shows us swatches on how these polishes looks both matte and with a shiny top coat. These retail at $6 at Zoya.com.
3. ManGlaze - The original matte nail polish, originally formulated for men. ManGlaze comes in two shades, Fuggen Ugly in grey and The Death Tar in black. You can buy ManGlaze directly from their own website at $6.66 each + s/h.
4. Essie Matte about you - Essie launches a matte top coat in august, perfect if you want the matte polish look but don't want to buy lots of new polishes. Scrangie swatched matte about you today and it looks promising! This will retail at $10.
5. Orly Matte Cotoure - Orly releases three matte polishes this fall. In September we can buy Blue Suede in blue, Vinyl in black and Purple Velvet in burgundy. These will retail at $7.50.






Veronica

Ohlala. Jag vill ha det gröna från OPI, fast allra helst det matta överlacket :)

2009-07-11 @ 16:37:20
URL: http://weby.wordpress.com
Mawhlain

Det finns ju redan 2 matta överlack från Orly på head2toe... om du är megasugen alltså ^^

The nailphile har swatchat det ena är jag säker på, den för män, och den såg lovande ut. Kommer definitivt köpa ett matt överlack nästa gång jag nagellacks-shoppar!

2009-07-11 @ 18:15:56
Mademoiselle C.

I definitely want to try the Essie Matte About You, I saw some swatches on Scrangie's blog, it's amazing !

And it avoids you to buy loads of matte nail polishes. Really nice for girls on a budget :)

2009-07-11 @ 18:21:21
URL: http://www.blog-mademoisellec.net
Emma

Klickade hem tre av Opi lacken och valde då Navy, svartlila och det rosa, gillar det rosa mest :) Köpte även Orly Matte top när jag var i Sthlm. Kollade in Essie´s matta lack och fick verkligen must-have vibbar :)

2009-07-11 @ 19:21:08
URL: http://emla82.blogspot.com
SaintBella

Även Nubar har gjort en matt kollektion som jag gillar skarpt, massa rosa och lila färger. Och Knock Out Cosmetics har gjort fler färger till sin matta skara. The madness never ends! :P

2009-07-12 @ 14:24:16
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Goddess

Är såld på OPI´s Russian Navy

men finns ju fler man vill ha. Det svåra är när man helst inte ska ha nagellack på jobbet, så trist att bara bruka nagellack ett par timmar på kvällen hemma..hmm

2009-07-12 @ 14:54:22
URL: http://goddessess.blogspot.com
Demonpralinen

Man Glaze blev jag förtjust i när jag hittade dem på en site som listade smink för män. Kom igen, förpackningen är ju underbar! :-D

2009-07-12 @ 15:26:48
URL: http://paintinggeek.blogspot.com
Minimänniskan

Orlys matta överlack är iofs inte heltmatt, det blir mer av en satinkänsla av det. Jag ska lätt köpa Essies!

2009-07-13 @ 19:45:45
CC

Matta lack är ju inte min grej alls haha, men de där matta från OPI såg jag på Kicks idag... (i Stockholm)

2009-07-13 @ 23:27:45
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Goddess

Förresten är det ok om jag länkar från min blogg till din??

Den finns redan men tar genast bort den om du inte vill.

MVH Sandra

2009-07-13 @ 23:39:34
URL: http://goddessess.blogspot.com
Karolina

Måste bara säga att du är sjukt bra på att göra olika sminkningar! Jag blir så avundsjuk skulle oxå vilja kunna göra mig så fin haha =) Ha det bra

2009-07-16 @ 23:38:13
URL: http://kkarolinas.blogg.se/
Emma

Hejsan. Jag hittade precis din sida via Bjooti tror jag och HALLÅ jag är fast. Du är helt fantatiskt duktig och jag har spenderat senaste halvtimme med att dreglar över dina FOTD. Nu har du fått en ny stammis. Jättebra jobbat.

2009-07-22 @ 18:10:32
URL: http://enligtemma.wordpress.com
Purity

*Veronica: Ett matt överlack är ju ultimat!



Mawhlain: Jo det finns ju en del på marknaden redan, men jag valde att fokusera på de nyare produkterna och det jag själv har testat (manglaze).



Mademoiselle C: I'm curious about that one too!



Emma: Jag fick hem mitt rosa i veckan, det är underbart! Är lite sugen på det mörkblå med =)



SaintBella: Det ska jag spana in, tack för tipset!



Goddess: Ja eller hur! Jag är så lycklig nu när jag slutat på mitt nagellacks-förbjudande jobb!



Demonpralinen: Visst är dom läckra!



CC: Det finns ju mer eller mindre matta, men allt kan ju inte falla alla i smaken ;-)



Goddess: Självklart är det okej!



Karolina: Tack ska du ha, kul att du har hittat hit! Det är bara öva öva öva som gäller =)



Emma: Vad roligt du har hittat hit, tack ska du ha!*

2009-07-26 @ 19:53:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Andrea

Hej,

snälla hjälp, var kan man köpa Essies Matte..?

Tack för en superbra blogg!

2009-09-17 @ 00:04:02
Purity

Andrea: jag klickade hem mitt ex från transdesign.com, men jag läste nånstans att blush.se har tagit in det om du vill handla från en svensk sida. Det finns på ebay med!

2009-09-17 @ 00:56:06
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy