Orangegrön FOTD


Här kommer alltså en gammal FOTD från våren 2008, som ni ser på min hårfärg....

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • Make up store cover all mix
  • MAC loose blot powder
  • MAC sculpt sculpting powder
  • MAC accentuate shaping powder
Ögon
  • UDPP
  • MAC golden lemon + primary yellow pigment blandade med varandra
  • MAC juiced eyeshadow
  • MAC off the radar pigment
  • MAC orange pigment
  • MAC bright fuchsia pigment
  • MAC golden olive pigment
  • MAC night light pigment
  • MAC vanilla pigment
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • MAC graphblack technakohl
  • Make up store tri brow colour
  • H&M brow fix











Jag började med en bas av UDPP. I inre ögonvrån applicerade jag en blandning av det matta pigmentet primary yellow och det skira glittriga pigmentet golden lemon. Mitt på locket applicerades den orange ögonskuggan juiced, sedan det orange pigmentet off the radar. I yttre ögonvrån applicerades det matta, starka orange pigmentet orange, och i yttre v:et applicerades det knallrosa pigmentet bright fuchsia. Under ögat applicerade jag de gröna pigmenten golden olive (längst in) och det lite mörkare night light (längst ut). Highlightern på brynbenet är pigmentet vanilla. Fyllde i brynen, målade eyeliner längs övre fransraden och kajal innanför undre fransraden. Mascara. Läpparna målades med lite lite genomskinligt läppglans,




Sminkan

Den där hade ju platsat i min temavecka! Otroligt snyggt! Verkligen fina färger! Du är så söt och så duktig! Man kan inte annat än gilla dig och din blogg! Wow!

2009-01-19 @ 16:42:39
URL: http://sminkan.blogg.se/
Emma P

Så himla fint! Älskar sminket och du är som vanligt söt som en karamell. en smällkaramell blir det såklart i orange och gult:)

2009-01-19 @ 18:38:03
stephy

super fint! påminner om den jag gjorde :)

orange och gult är så fint! sommrigt och härligt!

2009-01-19 @ 22:26:53
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Pleu

Älskar det gröna under ögat. Perfekta detaljen som lyfter sminkningen! :D

2009-01-20 @ 00:32:19
URL: http://pleu.blogg.se/
Billie

Damn, det här var en av de snyggaste fotd's jag sett!

Jag formligen älskar SÖNDER den!

2009-01-20 @ 00:34:54
Alina

SNYGGT! Nighty night sötnos! :)

2009-01-20 @ 00:41:33
URL: http://emmiealina.blogg.se/
H_B

Ouff, de där var snyggt! Till o me karln som sitter bredvid reagerade, han sa precis vad jag tänkte "fan de där var jävligt snyggt sminkat, det syns att det är sminkat utan att bli för mycket, framhäver utan att se påspacklat ut!" Du lyckas alltid, tack för att du är en sån bra inspirationskälla! Keep it up! ;)

2009-01-20 @ 10:33:03
Infektia

Supersnyggt as always! :D



Tänkte också bara nämna att jag blir sååå irriterad när jag kollar din blogg i min feed-läsare och inte kan läsa hela inläggen direkt.



Det går att ändra på! Kolla vad jag har skrivit här: http://www.infektia.net/se-hit-alla-bloggse-anvandare/



Men vad vet jag. Du kanske vill ha det så men jag tänkte som sagt bara nämna det :)

2009-01-20 @ 14:11:57
URL: http://www.infektia.net
Pernilla

Gud så snyggt, måste nog införskaffa mig en orange skugga=)

2009-01-20 @ 18:35:23
URL: http://pernillamariaa.blogg.se/
Purity

Sminkan: Ja det har du rätt i, jag borde ha postat den då! Tack så jättemycket, vad glad jag blir av dina söta ord =)



Emma P: Tack så mycket, nu drunknar jag ju nästan i komplimanger här ;)



stephy: Orange och grönt är jättebra kontrastfärger =)



Pleu: Det är kul att leka med en kontrastfärg under ögat, ofta får det färgen på locket att poppa extra mycket!



Billie: Owh, tack ska du ha! =D



Alina: Tack!



H_B: Vilken komplimang, tack så jättemycket! Vad kul att du gillar mina sminkningar, nu blir jag glad =D



Infektia: Oj, det hade jag ingen aning om! Jag läser blogginlägg genom bloglovin nämligen och då kommer hela inlägget upp... Jag ska ändra inställningarna på direkten =)



Pernilla: Gör det, orange är en riktigt vitaminkick!

2009-01-20 @ 18:57:21

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy