MAC - Well Defined collection


I vår släpper MAC en ny, permanent foundation -och concealerlinje, nämligen Studio Sculpt. Foundationen är gel-baserad och passar speciellt personer med torr hud eftersom den återfuktar.


MAC Well Defined
Release Date: 5 February 2009 (US/Canada), Unknown (International)



Studio Sculpt SPF15 Foundation - (Perm)
  • NC15, NC20, NC30, NC35, NC37, NC40, NC42, NC44, NC45, NC50, NC55, NW15, NW20, NW25, NW30, NW35, NW40, NW43, NW45, NW47, NW50, NW55

Studio Sculpt Concealer - (Perm)

  • NC15, NC20, NC30, NC35, NC42, NC45, NC50, NW15, NW20, NW25, NW30, NW35, NW40, NW45, NW50

Prep + Prime Face Primer - (Perm) $23.00USD
  • An ultra-fluid lotion formulated with special-effect silicones. Calms and soothes the skin, blots away excess oil, and evens out skin redness. Improves the laydown and application of foundation or powder.

Brushes
  • #191 Foundation Brush - A large, flat, square-shaped synthetic-fibre brush with a fine firm edge for distribution and blending of liquid, emulsion or cream products on the face or body. (Perm) - $32.00USD
  • #195 Concealer Brush - Price and Perm status TBD









Studio Sculpt-foundationen skulle passa min hy utmärkt på vintern då jag ofta blir lite torr (på sommaren använder jag helst mineralfoundation men går över till flytande foundation rätt ofta på vintern), jag kommer definitivt att prova den! Concealern låter spännande ut med, tjock och krämig... Perfekt för mörka ringar under ögonen, kanske!

Källa: Specktra.net




aminda

Det ser ut att finnas lite ljusare nyanser, men svårt att se på bild så, vad tror du? Kanske skulle kolla in den när den kommer. Det där med återfuktande lät bra iaf.

2009-01-27 @ 18:31:26
Purity

Aminda: MACs ljusaste nyanser, NW15 och NC15, finns med i utbudet i alla fall. Jag har den näst ljusaste rosatonade nyansen (NW20) i min MAC-foundation studio fix fluid och jag är ljus, så är du inte väääääldigt blek så borde NW/NC15 eller NW/NC20 funka för dig =) Bästa är att gå till MAC och be att få en nyans utprovad i ansiktet på dig, och kolla sedan hur foundationen ser ut på ditt ansikte i flera olika ljus och gärna efter flera timmar för att se till att du får en perfekt färgmatchning! Man kan få med sig ett litet prov hem också så man kan testa foundationen i någon vecka så att man vet att formulan och färgen fungerar bra för en innan man köper en hel flaska!

2009-01-27 @ 18:54:19
URL: http://purity.webblogg.se/
aminda

Tack, jag måste fråga, Bokstäverna NW och NC, har dem att göra med ifall nyansen är rosatonad eller gultonad?

2009-01-27 @ 19:16:52
Purity

Aminda: Så lite så =) NC står för "neutral cool" och NW står för "neutral warm", så NC-nyanserna är gultonade och NW-nyanserna är rosatonade. Ju lägre nummer, desto ljusare är foundationen.

2009-01-27 @ 19:50:05
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma P

ja okej. jag är kanske lite sugen på denna med, iaf concealern, men bara lite:)

2009-01-27 @ 21:34:42
Purity

Emma P: Jag är supersugen på concealern, den ser så himla krämig ut!

2009-01-28 @ 13:21:16
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma P

Ja verkligen! Undrar hur hållbarheten är. Jag har studio finish concealer från MAC, och den täcker bra, men jag tycker att den tenderar att lägga sig i veck efter ett tag...

2009-01-28 @ 14:30:56
Purity

Emma P: Jag har bara testat select cover up-concealers från MAC, ingen av dom i burk. Jag håller tummarna för att det här är den perfekta concealern, foundationen ska ju vara "sweat and waterproof" och riktigt smälta in i huden så jag hoppas att concealern beter sig på liknande sätt!

2009-01-28 @ 18:32:09
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy