MAC - Hello Kitty & Kitty Kotoure collections


Dregelvarning! MAC har äntligen släppt den officiella infon om hur Hello Kitty-kollektionen kommer se ut. Den är gigantisk, och jag har redan ångest över hur jag ska ha råd med allt jag vill ha, här gäller det att prioritera.... Kitty Kotoure-delen verkar släppas nästan en månad senare än Hello Kitty-delen, men kotoure kommer nog med största sannolikhet inte komma till Sverige =(

MAC Hello Kitty
Release Date: 12 February/5 March 2009 (US/Canada), Unknown (International)



Hello Kitty Collection


Lipstick (LE) - $14

  • Cute Ster - Sheer peachy pink with pearl
  • Big Bow - Sheer bright intense blue pink
  • Fresh Brew - Creamed coffee
  • Fashion Mews - Sheer pale lavender
  • Strayin’ - Frosty midtone mint
  • Most Popular - Sheer deep berry
Lipglass (LE) - $14
  • Sweet Strawberry - Sheer berry with blue pearl
  • Mimmy - Light creamy ipnk with pink and gold pearl
  • Nice To Be Nice - Sheer bright intense orange with pearl
  • Nice Kitty - Sheer neon pink with blue pearl
  • She Loves Candy - Pale blue pink with gold pearl
  • Fast Friends - Sheer bright intense purple with pearl
Tinted Lip Conditioner (LE) - $14
  • Popster - Lively coral pink
  • Pink Fish - Soft neutral pink
Eyeshadow x 4: Lucky Tom ($38)
  • Stylin (LE) - Midtone violet blue with multi-dimensional pearl
  • Lucky Tom (LE) - Dark charcoal brown with gold pearl
  • Creme Royale (LE) - Yellow wheast gold
  • Pardisco (Permanent) - Soft bright pinky coral with golden shimmer
Eyeshadow x4: Too Dolly - $38
  • Too Dolly (LE) - Frosty midtone mint
  • Stately Black (LE) - Rich blue with silver sparkle
  • Yogurt (Permanent) - Soft pale pink
  • Romping (LE, repromote from C-shock) - Rich magenta with pink pearl
Glitter Eye Liner (LE) - $16.50
  • Her Glitz - Blackened gold with multi-dimensional glitter
  • Glitterpuss - Orangey bronze with multi-dimensional glitter
  • Kitty Power - Pink with with multi-dimensional glitter
  • Girl Groove - Clear/white teal reflects and with multi-dimensional glitter
Pigment (LE) - $19.50
  • Milk - Frosty pale silvery pink
  • Deep Blue Green - Rich, deep bluish green
Reflects Glitter - $17.50
  • Reflects Blue - Sparkling blue
  • Reflects Very Pink - Sparkling fuchsia pink
Nail Lacquer (LE) - $11
  • Something About Pink - Blue pink fuchsia
  • On the Prowl - Light creamy grey
  • Vestral White - Creamy white
Plush Lash - $12
  • Plushblack (Permanent) - Black
Beauty Powder Blush (LE) - $22
  • Fun & Games - Soft orange peach
  • Tippy - Midtone blue pink
Beauty Powder (LE) - $22
  • Tahitian Sand - Soft coral peach
  • Pretty Baby - Soft sunny pink with gold
Lash (LE) - $12
  • Hello Kitty Lash - Half lash with overlapping hairs to emphasize outer
Accessories (LE)
  • Hello Kitty Tote ($45.00)
  • Hello Kitty Petite Makeup Bag ($22.00)
  • Hello Kitty Makeup Bag ($35.00)
  • Hello Kitty Soft Vanity Case ($55.00)
  • Hello Kitty Purse Mirror ($22.00)
  • Hello Kitty Brush Collection ($49.50)
  • Hello Kitty Mirrored Key Clip ($16.00)
  • Hello Kitty Beaded Bracelet ($34.00)
  • Hello Kitty Plush Doll ($42.00)

Kitty Kotoure collection

Dazzleglass (LE) - $28.00
  • Kitty Kouture - Sheer pale pink with red and gold pearl
  • Dazzlepuss - Sheer bright pink with red and blue pearl
Sheer Mystery Powder (LE) - $90.00
  • Light Medium - Pale ivory
  • Medium Plus - Tan beige
  • Dark Secret - Deep caramel


















Som sagt, det gäller att välja väl vad man vill ha annars kommer man bli tokpank =P Speciellt som att Blonde Brunette Redhead-kollektionen släpps inte alltför lång tid innan... Oj oj oj, MAC kommer verkligen att sno alla mina pengar i vår! Är lite besviken på att det inte är några singel-ögonskuggor i kollektionen däremot, så det blir nog bara några lippies, ett rouge, den svartguldiga glitterlinern och lite pigment/glitter-samples för min del. Så får vi se om jag lyckas hålla mig till det när folk börjar posta swatches ;) Borstsetet ser ju bara för gulligt ut, kolla hållaren liksom! Ser ut att vara en #187, en rougeborste (#129?) och en ögonskuggsborste (#239?), det här skulle jag gärna vilja ha i handväskan innuti en HK-makeup bag!

Källor: Specktra.net , Temptalia.com och Iswii.net




Eliyana

Oh! vad jag måste köpa!

2009-01-12 @ 16:38:30
URL: http://eliyana.blogg.se/
kotte

wants! :O

2009-01-13 @ 09:23:45
URL: http://ninjaminerals.blogspot.com/
MissHyper

ussj så mycket fint.. min stackar plånbok!

Fast skuggorna fristar faktisk inte, men lipglossen.. uhh. i like! Och den fina Pink blushen..need! Nagellacket va ochså fint, iallefall flaskan! lol!

2009-01-13 @ 10:34:39
MissHyper

ussj. jag kommer bli fattig..

Lipglossen ser jo helt underbara ut! Skuggorna fastnade jag inte för tho. Men den pink blushen är et MÅSTE! suck.. kan det bli mars snart!

2009-01-13 @ 12:26:42
MissHyper

arf... double post 2k!

2009-01-13 @ 12:27:29
Purity

Eliyana: Samma här!



kotte: superloot när den här släpps är det enda jag säger!



MissHyper: Jag fastnade för det rosa rouget med, det är ju helt underbart! Hade nog köpt några skuggor om det hade varit singelskuggor, men ingen av paletterna lockar mig speciellt mycket tyvärr =/

2009-01-13 @ 14:39:20
Mi

Tack för en underbar blogg, älskar den verkligen!

Förutom att du är riktigt duktig på att lägga riktigt snygga make-uper så måste jag få säga att du ser sjukt bra ut också.



Tänkte att jag skulle lägga upp din blogg i bloggtipset på vår blogg och frågan är då om du själv vill göra din banner eller om jag ska göra den (om du ens vill synas på vår blogg vill säga)



Vill du göra den själv så ska måtten vara 250 pixlar hög och 165 pixlar bred, orkar du inte göra en själv får du ändå gärna välja ut vilken bild du vill ska användas och skicka till min mailadress.



Under tiden den ligger uppe så kan du självklart när som helst få den borttagen om du så skulle vilja.



Tack på återigen för en underbar blogg och all inspiration du gett mig :)

2009-01-13 @ 19:46:26
URL: http://www.hemmahososs.nu
Maggie

Kan inte kommentera din lila/teal-sminkning. Får 404 not found när jag klickar på att kommentera.

Ville bara säga att den sminkningen var sjukt fin och matchar ditt hår kalas!

2009-01-15 @ 12:57:49
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Mi: Nu drunknar jag ju nästan i smicker här =D självklart får du länka hit, jag kan slänga ihop en banner och skicka till dig!

2009-01-15 @ 12:59:55
Purity

Maggie: Vad konstigt! =/ Tack ska du ha =)

2009-01-15 @ 13:00:23
Billie

Uuuuh, jag dör lite varje gång jag tänker på den här kollektionen. Synd att paletterna inte var to die for som jag hoppats men det fanns en hel del andra gobitar ^^ Rosa rouge <3 Och Nice kitty + Nice to be nice lipglass ligger i top på min vill-ha-lista. So jag ändå inte kommer köpa nt av ändå :/

2009-01-20 @ 00:59:40
Purity

Billie: Jag är också lite besviken på paletterna, hade hellre sett skuggorna som singelskuggor för ingen av paletterna innehåller 4 skuggor jag känner att jag måste ha allihopa, hade det varit singelskuggor kanske jag hade köpt en eller två av dom. Blir nog nåt gloss, ett stift och det rosa rouget för min del med!

2009-01-20 @ 18:51:24

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy