MAC - Grand Duos collection


Jag är superförtjust i MACs mineralize-serie (bortsett från ögonskuggorna), och i vår släpps Grand Duos; en dosa med mineralrouge, där ena sidan är melerad och skimrig, och andra sidan är enfärgad och lite mindre skimrig.


MAC Grand Duos
Release Date: 12 March 2009 (US/Canada), Unknown (International)



MSF Blush Duos - (LE) $22.50

  • Love Rock - Gold violet mélange / Bright blue pink
  • Light over Dark - Orange yellow mélange / Deep brown
  • Grand Duo - Copper pink mélange / Plum
  • Earth to Earth - Purple bronze mélange / Yellow brown
  • Hot Planet - Copper yellow mélange / Mid-tone plum
  • Intenso - Orange yellow mélange / Deep brown
  • Moon River - Blue pink mélange / Pale yellow pink

Brushes
  • #188 Brush - A flat-topped, full circular brush used for lightweight application and blending of any formula colour – fluid, cream, powder or pigment. Ideal for creating soft layers or adding textures. Made from a soft blend of goat and synthetic fibres. (Perm) - $34.00USD



Ena sidan ser ut som ett skimrigt MSF-puder, och det andra som ett rouge... Jag måste ha minst ett! Svårt val dock. Grand Duo och Hot Planet ser sjuuukt fina ut! Jag har inte testat MACs MSF-rouge än, men jag älskar deras MSF-puder och foundation så jag kommer nog inte bli besviken på rougen =)

Källa: Specktra.net




Emma P

Det här är den av MACs vårkollektioner som jag känner mest sug efter! faktum är att det är egentligen den enda jag känner sug efter. Bra för plånboken kanske, man aj vilket sug jag känner efter de här rougen, så fina! Jag vill ha tre, men det är nog inte försvarbart, så får väl nöja mig med två...

2009-01-27 @ 21:33:19
Purity

Emma P: Jag känner mest sug efter Brunette Blonde Redhead just nu, och efter BBR så kommer nog dessa rouge. Vilka färger är du mest sugen på?

2009-01-28 @ 13:23:23
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma P

jag har bestämt mig för att skippa BBR helt faktsikt. Vill så mkt hellre ha dessa... Först tänkte jag mig ett MSF, men nej, rouge är det som gäller:) Moon River och Love Rock toppar vill ha-listan, men grand duo ligger också bra till... Vilka är du sugen på?

2009-01-28 @ 14:33:18
Purity

Emma P: Både moon river och love rock ser helt underbara ut, det kommer nog bli svårt att bara välja ett eller två rouge ur den här kollektionen! Är mest sugen på grand duo och moon river tror jag, då får jag ett varmt rosa och ett kallt plommonfärgat =)

2009-01-28 @ 18:35:03
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma P

men love rock är det varmrosa va? det på nedersta bilden...? Blev lite förvirrad nu:)



Jag är nog allra mest sugen på den faktiskt. jag vill ha Pleasantry från de vanliga mineralizerougen och känner att den kanske är ganska lik moon river... Grand duo inbillar jag mig är lik love thing, och den har jag redan...

2009-01-28 @ 21:49:14
Emma P

Hjärnsläpp innan. Moon river är väl den varmrosa och det är den jag är mest sugen på... Jag kollade bara på första beskrivningen fram till strecket, och där verkade det så. visste egentligen vilken som var vilken, men fick för mig att jag hade fel. blev lite snurrig, haha.

2009-01-28 @ 23:06:33
Purity

Emma P: Moon River är rouget på bilden längst ner, har lagt bilderna i samma ordning som jag har skrivit rougen =) Moon River känns mest annorlunda tycker jag, rosa rouge brukar oftast vara kalla! Ju mer jag kollar på bilderna, desto finare tycker jag färgerna är... uj uj, inte bra! ;-) Har bara ett rosa rouge hittills faktiskt (har några i lös form med) så jag känner att jag kan köpa två grand duos utan dåligt samvete =P

2009-01-29 @ 12:44:11
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy