MAC - Love Lace collection


Lagom till årsskiftet släpper MAC en kollektion inspirerad av spets, där sotade ögon står i fokus och den populära svarta kajalpennan Feline gör återigen en comeback. Det här är definitivt en kollektion i min smak, jag älskar sotningar med lite färg i och kollektionsbilderna är sjukt läckra!



MAC Love Lace
Release date: December 26th 2009 (US/Canada), January 2010 (International)





Lipstick ($14.00)
  • Pretty Please - Pale pink pearl (Lustre) (Permanent)
  • Intricate - Frosted cool icy taupe (Frost) (Limited Edition)


Lipglass ($14.00)
  • Icescape - Sheer pale pink with pink pearl (Limited Edition) (Repromote)
  • Utterly Discrete - Sheer frosted cool icy mauve (Limited Edition)


Eyeshadow ($14.50)

  • Pincurl - Dusty white (Frost) (Repromote) (Limited Edition)
  • Hypnotizing - Frosted grey mauve (Frost) (Limited Edition)
  • Love Lace - Frosted mid-tone greyish blue (Veluxe Pearl) (Limited Edition)
  • Suave Intentions - Light frosted silver blue (Veluxe Pearl) (Limited Edition)


Kohl Power ($14.50)

  • Sense of Style - Blackened deep marine blue (Limited Edition)
  • Raven - Intense red with black pearl (Limited Edition)
  • Feline - Rich black (Limited Edition)


Nail Lacquer ($12.00)
  • Light Affair - Creamy pale grey taupe (Cream) (Limited Edition)


Eye Kohl
  • Fascinating (Permanent)


Zoomlash Mascara
  • Zoomblack (Permanent)


Brow
  • Stud (Permanent)


Lash

  • #44 (Permanent)







Pretty Please, Intricate




Icescape, Utterly Discrete




Hypnotizing Eyeshadow




Love Lace Eyeshadow




Pincurl Eyeshadow




Suave Intentions Eyeshadow




Feline, Raven, Sense of Style




Light Affair Nail Lacquer


Ögonskuggorna Hypnotizing och Love Lace kommer nog att få följa med mig hem, ihop med läppglanset Icescape som jag skippade med Chill-kollektionen i början av året. Är det något som lockar er från den här kollektionen?


In English: Right before New year's, MAC releases a collection inspired by lace, where smoky eyes are in the spotlight and the famous black kohl pencil Feline returns once again. This is definately a collection in my taste, I love smoky eyes with a bit of colour and the promo pics are just gorgeous!

The eyeshadows Hypnotizing and Love Lace will probably come with me home, together with the lipglass Icescape that I skipped when it was released with the Chill collection earlier this year. Do you want anything from this collection?


Source: Temptalia





Madeleine

Ooh. Jag blir så ledsen att jag inte har MAC i närheten. Bor i Halmstad så bor ju verkligen mitt emellan Göteborg och Malmö. Ska till England i Januari/februari, men då lär ju alla limited editionsakerna från denna kollektionen vara borta. Annars hade Feline( Med backup ) och Raven fått följa med mig hem. Tillsammans med Intricate. Tänker iallafall gå loss på MAC i England. Spara pengar o handla gärnet. Får helt enkelt skicka sysslingarna i Stockholm att handla detta åt mig. Oooh längtar.

2009-12-16 @ 11:23:03
Emma

Vet inte riktigt med denna kollektion snygg bilder men en del saker som är permanenta, eller att jag redan hade dom...tror jag blickar framåt :)

2009-12-16 @ 12:48:27
URL: http://emla82.blogspot.com
Lea

Ögonskuggorna Pincurl, Hypnotizing och Love Lace var verkligen i min smak. Så de är inte omöjliga om jag tar mig till en MAC disk innan de är borta igen.

2009-12-16 @ 13:24:34
Purity

Madeleine: Tur att det finns snälla släktingar!



Emma: MAC verkar slänga in ovanligt mycket permanenta produkter i kollektionerna på sistone, är lite trist tycker jag!



Lea: Hoppas du får tag på dom!

2009-12-16 @ 15:20:47
URL: http://purity.webblogg.se/
Sofia (heartcore)

Hypnotizing ser galet läcker ut! Kanske dags att lägga upp en liten MAC-budget snart ...

2009-12-16 @ 21:25:40
URL: http://www.heartcore.se
jennifer

Hej! Jag vill inte vara jobbig med spamkommentarer, men tänkte bara berätta att jag har en liten amatörsminkblogg där jag lägger upp lite bilder, för inspiration till andra som ni inspirerar mig. Ta dig gärna en titt! Newbi.blogg.se! Kram!

2009-12-16 @ 22:03:52
Maggie

Hm, inte så lockande... hade vart kul att se typ... lösögonfransar av spets! Eller något annat ballt.

2009-12-17 @ 13:12:36
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Sexy Sadie

Nei, den her kolleksjonen er jeg ikke så fristet av, jeg liker ikke finishen "frost".

2009-12-17 @ 18:00:44
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Purity

Sofia: kolla in karlasugars blogg, hon har lagt upp swatches och alla skuggorna ser superfina ut!



Maggie: spetsfrallor hade varit awesome!



Sexy sadie: =o jag älskar frost-skuggorna, speciellt humid och deep truth! Men det är väl tur att alla inte tycker likadant antar jag =) vilken är din favoritfinish?

2009-12-18 @ 14:54:56
URL: http://purity.webblogg.se/
elli

Ååååh. En helt underbar look med spets och härliga färger! Tack =)

2010-02-21 @ 23:35:26
URL: http://oliveandvanilla.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy