MAC #214


MAC #214 är en platt, tät ögonskuggspensel med korta strån av svart gethår. Den är perfekt att skugga under ögat med och för att göra detaljskuggningar med.




Eftersom penseln har så pass korta och täta borst så är den lätt att göra precisionsarbeten med, som att komma åt med under ögat eller skugga skarpa linjer med, till exempel när man vill göra en cut crease-sminkning eller en ansiktsmask. Tycker du om att måla under ögat med en kajalpenna fungerar den här penseln kanon för att mjuka upp en skarp kajallinje.

Ett annat användningsområde för den här penseln är att fylla i den tjockare delen av ögonbrynen med; det går ruskigt fort och man får en riktigt snygg och mjuk linje!

Den här penseln är desvärre LE och släpptes senast med Style Black-kollektionen, men ingen av de svenska diskarna verkade ha fått in den så min är köpt av en tjej på Specktra. Jag hoppas verkligen att MAC gör den här penseln och #226 permanenta i sortimentet någon gång i framtiden, för båda två är riktigt suveräna! MAC #214 kostar runt 250 kr.


In English: MAC #214 is a flat, dense eyeshadow brush with short bristles made out of black goat hair. It's great for applying eyeshadow along the lower lash line and for sharper lines.

Because of its short bristles, this brush is a piece of cake to make presicion work with, such as lining the lower lash line or create sharp lines, for example when making a cut crease eye makeup or a face mask. If you like to line your lower lash line with a pencil, this brush is great for softening harsh pencil lines with.

Another great place to use this brush is for filling in the thicker part of your brows; it's fast and the line gets nice, neutral and soft at once!

This brush is unfortunally LE and was latest released with the Style Black collection, but none of the Swedish MAC counters got it in stock so I bought mine from a girl at Specktra. I really hope that MAC adds this brush and the #226 to the permament product lineup some time in the future, because both are awesome! MAC #214 costs about 250 SEK.






Maggie

250kr? Hm, jag minns att jag betalade 350 för min :S

2009-12-16 @ 15:46:00
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Lea

Denna låter klart intressant. #226 är en borsta jag mycket gärna skulle vilja ha, så hoppas den kommer åter och blir permanent.

2009-12-16 @ 16:54:48
Purity

Maggie: Gick på Bjootis priser från BBR, där skrev hon att den kostade 240 kr. Hoppas du inte betalade mer än så!



Lea: #226 är fantastisk! Jag vet att Åhléns city i Stockholm tog hem en stor extraladdning av den borsten så har du tur kanske den finns kvar där!

2009-12-16 @ 17:07:18
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Köpte båda då de kom med BBR, gillar helt klart #214 mest och är perfekt till att applicera ögonskugga under ögonen och använda till att sudda.

2009-12-16 @ 18:20:32
URL: http://emla82.blogspot.com
Maggie

Jag minns inte exakt. Hur som helst så ÄLSKAR jag denna borste! Den är perfekt till ögonbrynen med just för att den är så tät och rundad så man kan få tunna streck med den eller tjocka om man trycker på

2009-12-17 @ 13:10:42
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Emma: jag fick äta upp att jag inte köpte båda redan då, för de är två av mina favvopenslar och jag vet inte hur jag har klarat mig utan dom innan =p



Maggie: är så glad att jag fick tag på en till slut!

2009-12-18 @ 14:50:31
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy