MAC #224


Bra blendingborstar är A och O för att få till en snygg ögonmakeup utan skarpa kanter. #224 från MAC är en typisk sådan borste.

#224 är en rund, fluffig borste i svart gethår. Tack vare att den är så pass mjuk och fluffig passar den utmärkt till att sudda skarpa linjer med.





#224 är aningen för stor för att applicera färg med i globlinjen på mitt ögonområde, därför föredrar jag den mindre systerborsten #222 eller ännu hellre #226 till detta ändamål. På personer med lite djupare globlinje eller större ögonområde passar den däremot bättre. Jag använder främst min #224 för att sudda skarpa linjer mellan färgen på ögonlocket och highlighterskuggan på brynbenet.

Något annat #224 är användbart till är att skugga små partier i ansiktet, t.ex. om man vill lägga en skugga på sidan av näsbenet för att ge ett intryck av en smalare näsa. Den fungerar även utmärkt till att applicera tunt med highlighterskugga på brynbenet och att applicera och blenda concealer med.

#224 kostar ca 300 kr (nån som har ett exakt pris? Fick min i födelsedagspresent så jag vet inte exakt) och finns att köpa hos samtliga MAC-diskar i Sverige.


In English: Good blending brushes are very important to achieve a nice eye makeup without any harsh lines. #224 from MAC is a perfect brush for this.

#224 is a fluffy, round brush made out of black goat hair. Thanks to it's softness, it's perfect for blending harsh lines with.

#224 is a tad to big for applying eyeshadow with in the crease on myself, I rather use it's smaller sister brush #222, or even better, the #226, for this. On people with deeper set or larger eyes this brush works great in the crease though. I mostly use my #224 for blending harsh lines between the colour on my lid and the highlighter on the brow bone.

Another great use for the #224 is to shade small areas in the face, such as the sides of the nose if you want to make an impression of having a narrower nose. It also works great for applying a thin layer of highlighter on the browbone with and blending concealer with.

#224 costs about 300 SEK (I don't have an exact price since I got this for my birthday, does anyone know the set price in SEK?) and can be bought at all MAC counters.





Minimänniskan

#224 är grym som concealerborste!!

2009-08-16 @ 17:38:20
Purity

Minimänniskan: Jag har inte testat den till det än, men med tanke på hur bra #109 är till foundation så tvekar jag inte på att den här här grym till concealer!

2009-08-16 @ 22:36:25
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy