Pink gold


Blir mycket rosa sminkningar just nu! Dami ville se en kombo av guld och rosa, så jag gjorde ett försök =) Jag höll på att göra en lila sminkning först, det gick bra fram tills dess att jag råkade blåsa ut nästan hela min provburk platinum pigment över hela ansiktet och var tvungen att börja om =/ Sjukt klantigt. Så nu behöver jag en ny burk platinum...

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC pigment - gold dusk
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC eyeshadow - sushi flower
  • MAC eyeshadow - passionate
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - electro
  • MAC dazzleglass - love alert














Jag började med en bas av UDPP från frans till bryn. I inre ögonvrån la jag det vitguldiga pigmentet gold dusk. Mitt på locket la jag den mer gulguldiga skuggan goldmine. I globlinjen och yttre v:et applicerade jag den rödrosa skuggan passionate. Suddade upp mot brynbenet med sushi flower, en varm korallrosa. Highlightade med femme fi i guldchampagne. Under ögat sotade jag med den mattsvarta skuggan carbon. Ganska tjock eyeliner med blacktrack fluidline (behöver köpa en ny, min är snart snustorr och dessutom nästan slut), fyllde i bryn och målade mascara. Kindbenen lyftes fram med sculptingpudret sculpt, och kinder och kindben fick glow med perfect topping MSF. Läpparna blev starkt korallrosa genom att grunda med det knallorange stiftet electro och toppa med det rödrosa dazzleglasset love alert. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Sofia (heartcore)

lika snajsigt som vanligt! urläckert med andra ord.

2009-04-21 @ 16:14:23
URL: http://www.heartcore.se
dami

Du är bara så duktig..... Jättesnyggt! Precis vad jag önskade mig!! :D

2009-04-21 @ 16:22:22
Sminkan

Förtjusande! Så vackert mot din hy! Läpparna älskade jag!

2009-04-21 @ 18:40:39
URL: http://sminkan.blogg.se/
fröken frodig

Du har alltid så fina läppar! Jag blir inspirerad varje gång jag ser dom färgglada bilderna, önskar att jag också kunde få till så fina sminkningar.

2009-04-21 @ 18:49:17
Caroline

Hejsan! Jag vill bara säga att jag färgat håret med Blood red nu och det blev verkligen jätte bra! Tack så mycket för din hjälp!! Resultatet kan du se på min blogg :D

2009-04-21 @ 20:13:08
URL: http://ljusterdal.blogg.se/beauty
Maggie

Hihi! Jag förstår dig, jag kämpar som en tok mot mig själv för att det inte bara ska bli rosa FOTDs :P

Superfin kombo! Ska testa rosa oxh guld någon dag jag med tror jag.

2009-04-21 @ 21:32:03
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Maggie

Hihi! Jag förstår dig, jag kämpar som en tok mot mig själv för att det inte bara ska bli rosa FOTDs :P

Superfin kombo! Ska testa rosa oxh guld någon dag jag med tror jag.

2009-04-21 @ 21:32:45
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Carolina

Åh gud så snyggt! Det här är nog en av mina favoriter numera, helheten är verkligen sjukt fin!

2009-04-21 @ 23:49:05
creme-idiot

Som vanligt är du söt som en nyponros!

2009-04-22 @ 01:10:34
MissPurple

Så snyggt så snyggt!

2009-04-22 @ 13:28:21
URL: http://misspurple.blogg.se/
Purity

Sofia: Tack!



dami: Kul att du gillade den!



Sminkan: Tack! Läpparna blev jag också mest nöjd med =)



fröken frodig: övning ger färdighet =) tack!



Caroline: Vad snyggt håret blev!



Maggie: Rosa och guld passar bättre ihop än vad man tror =) Får ta en anti rosa-vecka, haha =P



Carolina: Åh tack ska du ha!



creme-idiot: Smicker funkar alltid hos mig =D tack sötis!

2009-04-22 @ 14:01:45
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Det är det jag försökt mig på nu... nästan iaf. Phew! Det är svåååårt! :P :D



Jag ska testa rosa+guld sen när jag "får" rosa igen :D

2009-04-23 @ 00:17:35
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy