Mina MAC-paletter


Rei ville se bilder på hur min sminksamling ser ut nu jämfört med för ett halvår sedan då jag tog bilder sist. Det tar otroligt lång tid att ta bilder på allting, och jag hade tänkt spara det tills i höst så det blir ett år mellan bilderna, men en liten sneak peak tänkte jag att ni kunde få på mina MAC-paletter med ögonskuggor eftersom jag nyligen utökat från 3 paletter till 6 st. Paletterna är visserligen bara halvfulla nu, men det betyder att jag har plats att växa i ;-)



Jag håller reda på vilken palett som innehåller vad genom att fästa små runda etiketter i olika färger längst upp i högra hörnet. På så sätt hittar jag lätt den palett jag letar efter utan att behöva öppna allihopa =)




Naturliga paletten, med highlighters och bruna skuggor.
Översta raden: solar white, sugarshot, shroom, femme fi, brulé
Mellersta raden: Henna, Warming trend, Woodwinked
Nedersta raden: Espresso, Glamour check!, Beauty marked




Gråskalepaletten
Översta raden: Club, Smoke & Diamonds
Mellersta raden: Knight, Charred
Nedersta raden: Mont black, Carbon, Crystal avalanche




Gröna paletten.
Översta raden: Gulf stream, Warm chill, Aquavert
Mellersta raden: Humid, Lime, Bitter
Nedersta raden: Mink & Sable




Blå/Turkosa paletten
Översta raden: Climate blue, Deep shade, Blue flame
Mellersta raden: Deep truth, Freshwater, Electric eel
Nedersta raden: Parrot, Cool heat




Lila paletten
Översta raden: Top hat, Indian ink, Purple haze
Mellersta raden: Satellite dreams, Lotusland, Wintersky
Nedersta raden: Vibrant grape, Stars n' rockets, Hepcat, Romping




Rosa/röd/orange paletten
Översta raden: Sunset B, Sushi flower, Passionate
Mellersta raden: Expensive pink, Coppering, Orange
Nedersta raden: Juiced, Goldmine, Canary yellow








Emma

Detta var inte illa, har tre paletter nu och man kanske ska ta och köpa på sig fler för att organisera de bättre typ som du efter färger.

2009-04-14 @ 17:20:32
URL: http://emla82.blogspot.com
CAROLINE

Å vad härligt det ser ut med alla färger! :)

2009-04-14 @ 17:47:53
URL: http://calineo.blogg.se/
Rei

tackar tackar för de!^^ och oj va många lila ögonskuggor du hade, anar jag en favvo färg? ;P

2009-04-14 @ 18:46:41
Anette

Åh så bra att du visar dina skuggor så här. Nu blir det mycket lättare att se vad du använder för färger när du gör dina snygga mejker. Bara namnen på skuggorna säger inte mig så mycket, men nu ser jag ju både färg och namnet i paletten. Jättebra!!!!

2009-04-14 @ 19:22:19
Anonym

Vart får man tag på sådana där paletter? Verkar ju himla käckt :)

Så mycket ljuvliga färger..!

2009-04-14 @ 20:04:07
P'ssion Emelie

Oj, jag äger ingen palett från MAC, och faktiskt bara en enda skugga från dem. Har inte direkt tilltalats av dem eftersom jag redan har så många lösa pigment.

2009-04-14 @ 20:05:38
URL: http://www.pssion.se
Purity

Emma: Jag hade tre stycken, sen fyllde jag dom och tänkte att det var lika bra att skaffa en för varje färg istället =P



Caroline: Ju fler färger desto bättre!



Rei: Har man gröna ögon måste man ha en hel del lila skuggor i arsenalen ;-)



Anette: Vad kul att det kunde komma till nytta med bilderna!



anonym: Dom finns att köpa på MAC på åhléns city i Stockholm, det är den enda disken i Sverige som säljer paletter och refiller. Annars finns dom på samtliga pro stores utomlands och det går att köpa på ebay också.



P'ssion Emelie: Så tänkte jag med först, sen när jag köpt mina första tre skuggor var jag fast =P

2009-04-15 @ 00:48:27
URL: http://purity.webblogg.se/
Minimänniskan

Åh grymt! Tänkte faktiskt häromdan på att det skulle vara kul att se dina paletter igen =)



I den lila palettetn finns det två olika lila som heter Vibrant Grape, finns det två olika med samma namn eller har det bara blivit fel?

2009-04-15 @ 16:12:53
Purity

Minimänniskan: hoppsan, där har det blivit fel! Är den nedersta som ska vara vibrant grape, den andra heter purple haze. Tack för att du påpekade det, ska ändra på en gång!

2009-04-15 @ 16:55:45
URL: http://purity.webblogg.se/
Linn

Vart hittar man dessa paletter? Bor ej i stockholm.. Tänkte leta på ebay.. Vad ska jag söka efter ? =) "Mac palette" ? Har sett nått med "pro"? Är de det jag ska leta efter?

2011-01-11 @ 15:02:11
Purity

Linn: Det enda stället i Sverige som säljer paletterna är MAC på Åhléns city i Stockholm. Du kan ringa och beställa därifrån, det tillkommer däremot en administrativ avgift + frakt och minimumbeställningen är fem produkter. Om du söker på ebay efter "mac 15 pan palette" så hittar du en hel del där. Var noga med att läsa säljaromdömen innan du handlar, finns en hel del fejk-MAC på eBay!

2011-01-11 @ 15:32:15
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy