MAC #150


En klassisk puderborste är otroligt användbar. Jag gillar puderborstar som är stora och fluffiga, så därför föll valet på MAC #150!

MAC #150 är en stor, fluffig puderborste i svart gethår. Den är mjuk och skön mot huden och både plockar upp och ger ifrån sig puder bra.




Jag använder min #150 främst för att applicera och borsta bort löst puder med. Jag fixerar all flytande foundation med löspuder, och det passar den här borsten utmärkt för. Den ger en lätt och skir applicering och sprider pudret jämnt över ansiktet. Jag borstar alltid på mitt löspuder uppifrån och ner i ansiktet, dvs att jag följer riktningen på ansiktshåren. På så sätt ser pudret mer naturligt ut. Alla ser pudriga ut direkt efter applicering, men de flesta puder smälter ihop med foundation och ansiktsoljor efter ca 15-20 minuter.

När jag applicerar en färgstark eller mörk ögonskugga så tycker jag om att lägga en stopper av löspuder under ögat med hjälp av MAC #227, som är en paddelformad ögonskuggsborste modell större. Löspudret fångar upp pigment som gärna faller ner från ögonlocket under applicering, så istället för att fastna under ögat och på kinderna är pigmenten lätta att borsta bort tillsammans med löspudret. #150 är perfekt för att borsta bort löst puder med, då den tar med sig allt puder i ett enda svep och lämnar en fin och jämn yta.

MAC #150 finns att köpa hos samtliga MAC-diskar och kostar ca 435 kr.






Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy