Gårdagens blåbär


Här kommer gårdagens FOTD som jag aldrig hann lägga upp. Den går i blått och lila, precis som ett blåbär =)

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • Everyday minerals blush - apple
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - lotusland
  • MAC eyeshadow - spot colour
  • MAC eyeshadow - blue spill
  • MAC eyeshadow - slate smoke
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • NInja minerals kung fu lip balm - hallonlakrits













Hm, jag har kört väldigt mycket med den "klassiska" formen på ögonskugga på sistone... Ska nog testa något annorlunda idag. Får se. Alla ögonskuggor i den här sminkningen förutom lotusland och sugarshot kommer förresten från min Cool Eyes-palett från Colour forms-kollektionen. Jag började med lotusland som är en krämig ljuslila, över inre halvan av ögonlocket. I globlinjen la jag blue spill, en blå skugga med lila undertoner. För att blenda ihop det ljuslila med det blå applicerade jag den blålila skuggan spot colour mellan de två färgerna. Underbar färg på den här skuggan men jobbig formula eftersom det är en lustre-skugga... Krävs med andra ord lite jobb för att få den snygg. I yttre v:et mörkade jag ner ytterligare med den mörkgrå, matta skuggan slate smoke. Under ögat la jag även samma färger, i samma ordning. Highlightade brynbenet med den krämvita skuggan sugarshot, även den är i lustre-formula men betydligt trevligare att arbeta med än spot colour. Eyeliner, mascara och fyllde i brynen. På kinderna la jag det rostrosa rouget apple från everyday minerals. Det är inte ett dugg äppelfärgat, men det är ganska fint ändå. Highlightade kindbenen med MSF blonde i rosa. Läpparna fick ett lätt rosa skimmer (och lakritssmak!) med ninja minerals kung fu lip balm i färgen hallonlakrits. Avslutade med att spraya hela ansiktet med MUS face mist.




Therése

Underbar sminkning, så vackert!

2009-04-24 @ 11:50:58
URL: http://www.heartcore.se
Emma P

Väldigt vackra färger, de smälter ihop fantastiskt fint...

2009-04-24 @ 12:30:09
Aysel Lale R

- hihi shit döör för lila färger, älskar alla dina sminkningar

2009-04-24 @ 12:47:40
URL: http://ayseelciik.blogg.se/
Rei

jag älskar blåbär och jag älskar denna look xD lite annorlunda måste jag säga^^

2009-04-24 @ 16:48:15
fröken frodig

Jättesnyggt, lila är nog min favoritfärg.

2009-04-24 @ 17:45:03
Aila

Jättesöt blåbär;)!

2009-04-24 @ 22:30:34
Alexandra

Supersnyggt!

2009-04-25 @ 12:49:30
URL: http://julialex.blogg.se/
Frida

Åh, underbara lila färger..

2009-04-26 @ 01:11:26
URL: http://makeupwhore.blogg.se/
Sminkan

Jättefint blåbär!

2009-04-26 @ 15:05:17
URL: http://sminkan.blogg.se/
å

Ja, det vore verkligen spännande att se dig ta ut svängarna lite å göra fler kreativa makeuper även om de du gjort hittills e jättefina. :)

2009-04-27 @ 13:34:56
Purity

Therése: Tack!



Emma P: Blått och lila är underskattat tror jag, de går väldigt bra ihop =)



Aysel: Tack ska du ha =)



Rei: tack!



fröken frodig: jag är också en lila-älskare =)



Aila: Tack!



Alexandra: Tack så mycket!



Frida: tack tack =)



Sminkan: Tack sötis!



å: Jag kan inte se ut hur som helst på jobbet så det är väldigt sällan jag får tid och möjlighet att ta ut svängarna, tyvärr... Speciellt som att jag försöker vara sminkfri rätt ofta då jag är ledig så blir det väldigt få tillfällen då man får leka loss =/

2009-04-27 @ 17:20:11
URL: http://purity.webblogg.se/
Manuela

Jag är en elva årig tjej som älskar smink.

Och jag tycker att du är så j*vla cool.

Så himla häftig!!

Jag lovar att jag skulle drömma om en låda med så mkt smnk som du har.



KRAM! Ha det gott igelkott <3

2010-02-03 @ 20:34:33

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy