Burn baby, burn


Mycket FOTDs och lite annat här på bloggen nu för tiden... Känner mig lite trött och hängig just nu så det är nog därför inspirationen sinat lite. Det kommer annat än FOTDs så småningom, lovar! Idag kände jag för orange och korall, jag längtar till sommaren!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC blush - gingerly
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC pigment - off the radar
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC eyeshadow - orange
  • MAC eyeshadow - coppering
  • MAC eyeshadow - passionate
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MUS tri brow colour
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - adore it
  • MAC lipglass - red devil













Tråkigt att kameran äter upp så mycket av färgskiftningarna som syns på locket på riktigt, det blir så himla platt på bild på något sätt =(
Jag började med en bas av UDPP. På hela det rörliga locket la jag pigmentet off the radar, en mellanmörk orange färg med glitter i. I globlinjen mörkade jag ner med den kopparorange skuggan coppering. Mitt på locket, där jag tidigare applicerat off the radar, highlightade jag lite med den guldiga skuggan goldmine. I yttre v:et mörkade jag ner ytterligare med den rödrosa skuggan passionate. Highlightade på brynbenet med femme fi i guldchampagne. Under ögat målade jag med den mörkaste nyansen i MUS tri brow längs undre fransraden, och under detta så målade jag med den matta orange skuggan orange. Eyeliner, mascara och fyllde i bryn. Kinderna fick en lätt solkysst look med det orangebruna rouget gingerly, och kindbenen highlightades med det varma, rätt så skimriga MSF:et soft and gentle. Läpparna målades i rosa korall med det rödrosa stiftet adore it som bas och toppades med det korallorange läppglanset red devil, Avslutade med att spraya hela ansiktet med MUS face mist.




Aysel Lale R

- fint :) den passa färgen till ditt hår

2009-04-22 @ 16:53:46
URL: http://ayseelciik.blogg.se/
Sminkan

Helt underbara färger! Och jag älskar fotd:s så för mig får du göra tio om dagen! :D



Du är galet söt och färgerna var underbara till ditt hår och din hy!

2009-04-22 @ 17:47:09
URL: http://sminkan.blogg.se/
Kerstin

Väldigt fin sminkning med fina färger! Verkligen inte oinspirerat =)

2009-04-22 @ 18:13:09
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Mayaline

Härliga färger och så fint till din ögonfärg. Du behöver inte dra ner på dina FOTDs, de är alltid så underbara och inspirererande!

2009-04-22 @ 19:10:00
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Therése

Fierce!

2009-04-22 @ 19:23:55
URL: http://www.heartcore.se
creme-idiot

Håller med ovan om att det "hände något" med ditt hår i denna sminkningen!!!! Du blev väldigt vacker och hårfärgen riktigt poppar!!! Kan man uttrycka sig så? Äsch, du fattar säkert vad jag menar...

Kramar

2009-04-22 @ 22:34:43
Maggie

Tjoho säger jag! FOTDs är det allra bästa med beautybloggar :D

2009-04-23 @ 00:15:59
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Aysel: Tack!



Sminkan: Awh, du är så söt och gör mig alltid lika glad med dina kommentarer =D Tack!



Kerstin: Tack!



Mayaline: Vad kul att dom uppskattas =)



Therése: Tack!



creme-idiot: Tack så mycket! Den översta hel-ansiktsbilden är tagen utomhus, i utomhusljus och speciellt i direkt solljus så kommer färgen på mitt hår till sin absoluta rätta, så det kan ha att göra med det också =)



Maggie: Vad bra, då blir du inte uttråkad här iaf =)

2009-04-23 @ 00:37:06
URL: http://purity.webblogg.se/
ines

du sminkar sjukt snyggt!!

2009-10-12 @ 22:13:51
URL: http://inesfalk.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy