MAC - Little darlings collection (Holiday '08)


I samband med den stora Holiday cotoure-kollektionen Red She Said släpper MAC två mini-kollektioner som innehåller paletter (Passions of Red) samt små kit innehållande läppglans, pigment och ögonpennor (little darlings). Jag brukar inte vara speciellt förtjust i holiday-paletterna eller LE-paletterna om dom inte innehåller någon skugga jag känner att jag verkligen måste ha, jag tycker om att köpa mina skuggor en och en och kombinera mina egna personliga paletter med de färger jag verkligen vill ha istället. Dessutom brukar speciellt holidaypaletterna innehålla såna där klassiska nyanser som antingen finns i det permanenta sortimentet, eller så finns liknande nyanser i det permanenta sortimentet.

Jag har däremot fastnat för dom här underbart söta små burkarna innehållandes 5 små lipglass/lustreglass, 5 pigment vials och 5 eypencils/softsparkle pencils som kommer med little darlings-kollektionen! (ca 300 kr/st) Dags att börja spara pengar, med andra ord...


Little Darlings collection
Release date: December 2008



Little Darlings: 5 Coral Lipglass/Lustreglass

  • LIPGLASS: Underage, Ola Mango!, Pink Grapefruit
  • LUSTREGLASS: Wonderstruck, Budding

Little Darlings: 5 Pink Lipglass/Lustreglass

  • LIPGLASS: Fleur Delight, Song And Dance, Magnetique
  • LUSTREGLASS: Flashmode, Little VI

Little Darlings: 5 Neutral Lipglass/Lustreglass

  • LIPGLASS: C-Thru, Mouthwatering, Languish
  • LUSTREGLASS: Love Nectar, Beaux

Little Darlings: 5 Warm Pigments/Glitter

  • PIGMENTS: Gold Dusk, Gold Mode, Melon, Gold Stroke
  • GLITTER: Reflects Antique Gold

Little Darlings: 5 Cool Pigments/Glitter

  • PIGMENTS: Frost, Quietly, Pinked Mauve, Teal
  • GLITTER: Reflects Blackened Red

Little Darlings: 5 Softsparkle/Eye Pencils

  • EYE PENCIL: Black Funk, Fab Orchid
  • SOFTSPARKLE: Peacocked, Mint & Olive, Chocolight










5 Cool Pigments/Glitter och någon av de rosa eller korallfärgade läppglans-seten kommer nog få flytta hem till mig i alla fall, eye pencil-setet är jag lite sugen på med men vi får se vad budgeten tillåter...

Källa: Specktra.net, Kiss and Makeup




kotte

Men vik hädan du fresterska! :P jag äälskar både de små lipglasen och vialsen juh! D: gå ihop? XD

2008-09-22 @ 00:49:38
rocketqueen

Gaad, så snygga grejer! Jag drömmer om hur det hade varit om cult of cherry hade haft special packaging, åh!

2008-09-22 @ 08:56:36
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Purity

Kotte: Sorry, jag kommer vilja ha alla färgerna så det blir lite svårt för mig att gå ihop =P Men kolla med Maggie eller Nath eller Jill?



RQ: Jag är lite förtjust i de stilrena svarta förpackningarna, men jag gillar att dom ligger i special packaging-boxar och lådor =)

2008-09-22 @ 14:56:22

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy