FOTD i teal med glitter


Gör en Sminkan och plockar fram en gammal FOTD ur arkivet, eftersom dagens inte hanns med att dokumenteras innan jag stack till jobbet, och när jag kom hem igen så kändes det inte så lockande att ta kort... Nåja, kan trösta er med att det inte var något speciellt spännande; MAC-pigmentet tea time och MAC-skuggorna espresso och shroom på ögonlocken.

Den här sminkningen är från den 6:e september i år, så den är inte SÅ gammal. I alla fall, tyckte om den så jag tyckte den var värd ett eget inlägg här i bloggen =)

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • MAC studio fix fluid i NW20
  • MAC select cover up color correctors i peach och green
  • MAC loose blot powder i färgen medium
  • MAC sculpt sculpting powder
  • MAC accentuate shaping powder
  • Make up store face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC bare study paint pot
  • MAC brulé eyeshadow
  • MAC solar white eyeshadow
  • MAD minerals indelible gel eyeliner i färgen peacock
  • MAC teal pigment
  • MAC jewelmarine glitter
  • Urban Decay eyeshadow transforming potion (som "klister" för glittret)
  • Make up store tri brow color
  • MAC engraved powerpoint pencil
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC Mystic lipstick
  • MAC slicked pink lipgelée










Imorgon ska jag försöka få till en ordentlig FOTD, lovar!




inthemake

Jättefint, Teal är ett av mina absoluta favvispigment ;)

2008-09-23 @ 09:53:12
URL: http://inthemake.blogg.se/
Purity

inthemake: Tack! Jag älskar också Teal, min provburk håller däremot på att ta slut =( är ett av dom få pigment jag kan tänka mig att köpa i fullsize bara för att vara säker på att det aldrig kommer ta slut...

2008-09-23 @ 10:04:28
Anonym

Piggt och snyggt! Teal är grym!

2008-09-23 @ 20:19:13
inthemake

Ohh men du, det kan jag nog råda bot på annars...har en fullsize som aldrig ever kommer att ta slut, om du vill kan vi ju byta?? En provburk från mig mot en från dig?

2008-09-24 @ 10:22:26
URL: http://inthemake.blogg.se/
Purity

inthemake: tack för erbjudandet, byter jättegärna om det skulle vara så att jag inte får tag på cool pigment-setet i little darlings, där ingår det nämligen en teal-vial!

2008-09-24 @ 15:41:20
Therése

ååå så snyggt!! Helt otrolig färg! :P

2008-09-24 @ 23:03:11
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Purity

Therése: Tack! Jag är helt såld på teal och turkost, får hålla mig i skinnet för att inte köpa alltför många liknande nyanser...

2008-09-25 @ 10:53:05
inthemake

Absolut...hojta till om du är intresserad senare ;)

2008-09-25 @ 11:01:02
URL: http://inthemake.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy