Veckans bloggtema - Halloween


Veckans bloggtema på pret-ty.se är Halloween, så jag hade tänkt tipsa om lite inspiration, produkter + förhoppningsvis uppdatera med en halloweensminkning imorgon (lördag) då jag antagligen ska på en halloweenfest!

Inspiration

Vill du göra en häftig sminkning till halloweenfesten, men vet inte vart du ska börja? MAC har en hel drös med face charts för halloweensminkningar, här samt här kan ni hitta årets och här finns en hel del av föregående års halloween face charts! Finns även en drös av guider till halloweensminkningar på Youtube, sök på "halloween makeup" så får du garanterat en massa träffar!





Produkter

Väldigt många halloween-sminkningar kräver en ljus eller färgad bas. För att få till rätt blekhet och vara säker på att den sitter på plats under kvällen kan det vara bra att använda sig av fetsmink, t.ex. från kryolan eller grimas. För att göra skuggningar och färgeffekter i ansiktet kan du använda dig av ögonskuggor i olika färger. För skuggningar av ansiktet passar matta skuggor bäst, vill du göra en skimring mask eller andra effekter i ansiktet kan du använda dig av skimriga skuggor. Jag gillar MACs lösa pigment och pressade ögonskuggor, de håller hög kvalitet och är högpigmenterade så du får oftast samma färg på huden som i burken, och appliceringen blir jämn och fin! Är du ute efter ett billigare alternativ har MAD minerals lösa ögonskuggor av bra kvalitet till ett lågt pris! En annan måste ha-produkt till halloweensminkningar är svart eyeliner och/eller svart kajalpenna för att måla konturer och sota runt ögonen. Min favorit när det kommer till svarta eyeliners är fluidline från MAC i färgen blacktrack, applicerad med en tunn pensel för att måla konturer. Det funkar utmärkt att handla en hos en konstnärsaffär om man inte vill lägga massa pengar på en dyr från en sminktillverkare! Ett transparent löspuder kan vara bra att ha för att fixera sminket med!


Min halloweensminkning

Den här karamellen får ni suga på tills imorgon ;-)

Uppdaterat 2/11: Här ser ni min halloweensminkning!







Sminkan

Jag vill se din! Jag vill se din! Vad blir det?

2008-11-01 @ 09:27:00
Lalla

Spännande! :D

2008-11-01 @ 21:42:54
URL: http://julialex.blogg.se/
RM

Väntar ivrig på att se din make. :)

2008-11-02 @ 14:09:14
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Purity

Tyvärr blev det ingen halloweenfest, men jag fixar en halloweenmake åt er imorgon eller ikväll ändå... Hade funderat på att kopiera någon av MACs facecharts, önskemål?

2008-11-02 @ 18:11:20

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy