MAC - Dame Edna collection


Äntligen har MAC släppt mer information om den här kollektionen! =D Jag tycker att Dame Edna är en stencool dam och det är hur kul som helst att MAC väljer göra en kollektion tillsammans med henne. Och förpackningarna, dom är ju inte helt tokiga dom heller (och jag brukar inte vara speciellt förtjust i LE-förpackningarna, jag gillar de stilrena svarta dosorna...)!


MAC Dame Edna
Release Date: 26 December 2008 (US/Canada), Unknown (International)



Lipstick (LE)
  • Kanga-rouge – Creamy dark blue red (amplified creme)
  • Gladiola – Matte mid-tone blue pink (matte)
  • Coral polyp – Creamy mid-tone coral (amplified creme)

Lipglass (LE)

  • Hot Frost – Sheer mid-tone blue pink with multi-dimensional pearlized pigments (frost)
  • Splendid – Frosty pale pinky coral (frost)
  • Possum Nose Pink – Sheer bright coral with multi-dimensional pearlized pigments (frost)

Royal Tour Eye Trio (LE)
  • Royal Tour – Mid-tone cool lilac (satin)
  • Dame’s Desire – Frosty mid-tone reddish purple (frost)
  • Climate Blue – Dark blue violet with pink pearlized pigments (velvet) (Repromote from Cool Heat)

Wisteria Eye Trio (LE)
  • Fineshine - Frosty true-silver (lustre) (Repromote from Lustrevision)
  • Wisteria – Frosty robin’s egg blue (velvet)
  • Divine Night – Frosty charcoal with silver pearlized pigments (velvet)

Highlight Powder (LE)
  • What a Dame! – Pale orangey pink
  • Spectacle – Pale soft pink

Nail Lacquer (LE)
  • Asiatique – Creamy classic red (creme) (Repromote from Ornamentalism)
  • Varicose Violet – Frost mid-tone pinkish purple (frost)






Förpackningarna är ju stencoola! Är nog mest sugen på highlight-pudren och nåt eller några av lipglassen och läppstiften... Wisteria eye trio låter ju onekligen fin med. Usch, jag hoppas verkligen att dom inte släpper den här kollektionen i Sverige förrän nästa år, alla december-kollektioner kommer att ruinera mig!

Källa: Specktra.net





Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy