Gästrecension: Sephora Hydrating & Smoothing foundation


Min kära syster Tove var söt nog och erbjöd sig att recensera Hydrating & Smoothing foundation från Sephoras egna märke för mig att publicera här på bloggen =) Vi har väldigt olika hydtyper hon och jag; jag har blandhy med feta partier och stora porer i T-zonen, Tove har torr hy som är en eller två nyanser mörkare än min. Så här kommer alltså en recension på en produkt för alla er torrisar!





Jag har väldigt torr hy som blir ännu torrare på vintern, och då är det jättesvårt med foundation -- hur mycket jag än smörjer in ansiktet blir det nästan alltid "flagigt" när den kommer på och det är ju lagom snyggt... så jag blev jätteglad när jag hittade en foundation som funkar till och med i smällkalla vintern! Den kommer från Sephoras egna märke (självklart var det tvunget att vara ett märke som inte finns i Sverige!) och heter Sephora Brand Hydrating & Smoothing Foundation, och den funkar verkligen superbra för mig. Precis lagom konsistens, glider på lätt och täcker lagom mycket utan att bli kakigt även om man kletar på lite extra där det behövs. Och så luktar den supergott! Finns i en mängd olika nyanser för både rosa- och gultonad hy och kostar $20 per tjusig matt glasflaska med pump. Finns som sagt var inte i Sverige (buuuu, hit med Sephora nu!) men om någon torris som råkar läsa det här ska ut och resa någon gång kanske det kan vara värt att prova på? :)







Sophie

Wah, som jag har letat efter en lagom foundation till torr hy! Jag som dessutom älskar sephora's egna produkter. Du är en hjälte!

2008-10-24 @ 17:26:32
URL: http://penylia.blogg.se/
Tove

Sophie: Åh vad bra! Hoppas den funkar lika bra på dig :)

2008-10-25 @ 01:55:03
Rei

Hah! har jag precis som din syster- torr hy, som blir ännu torrare och flagnig på vintern

Så vilken tur jag har som hittade denna rec innan jag drar till usa, för då kan jag ju köpa den med!:P



tack! :D

2008-10-29 @ 17:48:27
Purity

Rei: Vad kul, hoppas den funkar för dig! Ha så kul i USA, det är ett shoppingparadis!

2008-10-31 @ 17:56:52

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy