Fyrinnae-paket!


Äntligen kom mitt paket från Fyrinnae, nästan exakt en månad efter att jag beställde! Brevbäraren var snäll och ringde på dörren eftersom paketet inte gick ner i brevinkastet, så jag slapp hämta det hos postombudet =)
Slet upp paketet fort som bara den, det var väl förpackat men några av burkarna hade skruvat upp sig lite under frakten så allt var täckt av mörkt, glittrigt puder =/



Det var dock inget som min brush cleanser från MAC på en pappersservett inte kunde råda bot på, förutom till att tvätta penslar så är den suverän när det kommer till att torka bort sminkrester från bord och liknande!




I paketet låg 14 ögonskuggsprover (se färger nedan), 1 highlighterprov (in the spotlight), 1 bronzerprov (shimmer light), 1 rougeprov (enchant glow blush) och fullsizeburkar av rice powder primer och mineral finish oil control.




Översta raden, från vänster till höger: City glam: lights of stockholm, fluff (gratisprov), nijiro, shrouded in gold, bastet
Mittenraden, från vänster till höger: aztec gold, boytoy, japan, biker chic, nori
Nedre raden, från vänster till höger: wicked, forbidden lover,  fyre & ice, sluagh


Jag swatchade färgerna lite snabbt på armen, men ljuset var så kasst så självklart blev det inga bra bilder... Färgerna är underbara däremot! Den enda jag blev lite besviken på var shrouded in gold som enligt fyrinnae ska vara en "professional color"; färgen syntes knappt när jag applicerade den på en bas av UDPP... De flesta av färgerna har superfint skimmer i en annan färg i sig och blir urläckra på huden! Rouget ser väldigt neonorange ut, men på huden så blir det en fin persikofärg eftersom det är ett så finmalet puder. Ska bli kul att testa primern och löspudret med!




Sanna

Å va kul! färgerna ser jättefina ut

2008-10-27 @ 17:20:53
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Linda

Fyrinnaes pigment är absolut mina favvisar, men Make Up Cosmetics pigment är nog inte långt efter :o)

2008-10-27 @ 20:31:33
URL: http://bettieli.blogg.se/
Marie

Jag fick också paket från Fyrinnae idag! Beställde också för ganska precis en månad sen :)

Vi verkar inte ha beställt några ögonskuggor som är samma, men jag beställde också Rice Powder Primer, och Mineral Finish Oil Control (dock sample-storlek), och In the Spotlight!

Använder du primern under flytande foundation?

Bra blogg förresten, jag har sett en del av dina FotD:s på Specktra förut!

2008-10-27 @ 20:51:35
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Emma P

Kul med paket och fyrinnae har mkt skoj... Jag måste bara slå ett lag för shrouded in gold:) Jag tyckte också att den var rätt trist först, men krämar man på lite mer så blir den riktigt riktigt fin! Funkar för mig, så kan ju vara värt att testa...

2008-10-27 @ 21:27:33
Purity

Sanna: Visst gör dom! Alltid lika kul med paket =)



Linda: Har inte testat MUC än, får nog ta och göra det snart!



Marie: Har inte testat primern än, ska däremot testa den både under mineralfoundation och flytande foundation =) Tack ska du ha!



Emma P: Åh, så det finns hopp för den i alla fall! Så bra =)

2008-10-27 @ 22:43:40
inthemake

Waah vilka härliga färger. Nijiiro är en kanoonbra highlighter :p

2008-10-28 @ 10:22:45
URL: http://inthemake.se
Purity

inthemake: Ska testa nijiro idag, den såg superfin ut när jag swatchade den på armen! =D

2008-10-28 @ 10:29:41
Anonym

Jag älskar j u Fyrinnae, även om deras skuggor kan vara väldigt ojämna i kvalitet. Vissa är så enastående bra, ingen är riktigt prutt-dålig och färgerna är speciella och har roliga namn.

Fye&Ice är den enda jag inte gillar.

2008-10-28 @ 12:35:17
Sminkan

Äsch, det är ju jag som är anonym. Glömmer skriva i namn och "kom ihåg mig" funkar inte...

2008-10-28 @ 12:35:57
Purity

Sminkan: Ja färgerna är verkligen originella! De flesta jag har beställt verkar vara riktigt bra, ska testköra några idag och se hur dom funkar på mig =) Vad är det du inte gillar med fyre & ice? Färgen eller kvalitén på själva skuggan?

2008-10-28 @ 12:38:24
RM

Finfina grejer det. :D

2008-10-28 @ 14:15:40
URL: http://recenseramera.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy