FOTD i lila


Dagens smink, som numera är borta eftersom jag tog en dusch så fort jag kom hem efter att ha varit och klippt mig hos Hanna på studio 54 i Karlshamn... Så nu är jag omsminkad, självklart är det för mörkt att ta bild på sminket (vilket är så synd för jag blev så nöjd med det!) och ska strax ut och käka middag med min sambo. Så bilder på hur håret blev kommer väl imorgon antar jag =)

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • Everyday minerals foundation i fairly light neutral
  • Everyday minerals foundation i fairly light
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • Everyday minerals finishing powder
  • MAC dame blush
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC nice vice paintpot
  • MAC royal hue shadestick
  • MAC lotusland eyeshadow
  • MAC violet pigment
  • MAC entremauve pigment
  • MAC indian ink eyeshadow
  • MAC vanilla pigment
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil i färgen lust (med pigmentet violet över)
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil i färgen zero
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC lightly ripe lipstick











Ett tips är att inte använda både paint pots och shadestick samtidigt, det blev alldeles för tjockt tyvärr och sminket satt inte speciellt bra =/ provade en ny teknik att lägga på shadestick med, att pensla på shadesticket på en pensel istället för att lägga på direkt med stiftet på ögonlocket. Funkade jättebra, var mycket lättare att applicera!




Rouaa

tycker du att prep+prime funkar? hur är din hy annars?

2008-10-03 @ 19:36:00
URL: http://rouaa.blogg.se/beauty
Sminkan

Åh, vad snyggt! Lila är så vackert och färgerna ser så klara ut mot din snövit look med hår och hy!

2008-10-03 @ 20:18:24
Linda

Wow va snyggt!!!

2008-10-03 @ 23:19:16
URL: http://bettieli.blogg.se/
inthemake

WOW supersnyggt!

2008-10-04 @ 09:46:36
URL: http://inthemake.blogg.se/
Purity

Rouaa: Prep + prime var den första MAC-produkten jag köpte, har använt den i drygt ett år nu. Tycker den funkar kanon, min hy blir mindre blank under dagen och min foundation sitter på plats bättre. Har blandhy med feta partier i pannan, på hakan och på kinderna vid näsan.



Sminkan: Tack! =) lila är en favorit hos mig, jag älskar att sminka mig i lila!



Linda och inthemake: Tack!

2008-10-04 @ 09:49:55
Rouaa

purity perfekt! har inte provat just prep+prime. kanske ska det...

2008-10-05 @ 13:53:33
URL: http://rouaa.blogg.se/beauty
Therése

ååå så snyggt!! Du passar så otroligt bra i starka färger, och detta var inget undantag!! Lovely!

2008-10-05 @ 14:26:48
URL: http://fakelashes.blogg.se/
badis

Apsnyggt! Du är verkligen en snövit!

2008-10-05 @ 15:13:48
URL: http://badbomben.blogspot.com/
Des

Hur tycker du att Prep + Prime funkar ihop med mineralfoundation? Jag är sugen på att prova en primer, och Prep + Prime verkar vara prisvärd.



Jättefin sminkning också!

2008-10-05 @ 22:47:56
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Purity

Des: Det funkar över förväntan faktiskt, prep + prime sjunker ju in i huden hyfsat mycket så den funkar lika bra under mineralfoundation som under flytande! Och tack =)

2008-10-05 @ 22:49:17
Emma

Damn vad du är grym på smink och så! hur fint som heelst!

Denna lila sminkning gillar jag skarpt! :)

2008-10-05 @ 23:18:39
URL: http://supergirlemma.blogg.se/
Purity

Emma: Tack ska du ha! =D

2008-10-05 @ 23:28:12
Maggie

Hur funkar prep+prime med mineralsmink?

Det är jag jättenyfiken på! Kan inte du rescensera?



Skulle vara kul om du kunde jämföra flera ställens mineralfoundations med.

2008-10-06 @ 15:51:55
URL: http://trappedathyper.blogg.se/
Purity

Maggie: Den funkar faktiskt jättebra, lika bra som med flytande foundation! Huden håller sig matt längre under dagen och sminket sitter ju bättre. Kan knåpa ihop en recension om det någon gång =) Har ju bara testat EM-foundation än så länge när det kommer till mineralfoundations, men jag funderar på att testa ID och MAD minerals också... Gör jag det så kan jag göra en jämförelse sen!

2008-10-06 @ 15:57:08

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy