Everyday minerals FOTD


Kunde inte hålla mig från att testa mina EM-produkter nu när jag väl fått hem dom, så koppar-sminkningen åkte snabbt av! Blev en snabb, lätt sotning av ögonen eftersom jag ville fokusera på huden.

Ansikte
  • Everyday minerals fairly light neutral foundation
  • Everyday minerals fairly light foundation
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • Everyday minerals finishing dust
  • Everyday minerals best friends blush
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC smoke & diamonds eyeshadow
  • MAC top hat eyeshadow
  • MAC solar white eyeshadow
  • MAC engraved powerpoint pencil
  • MUS tri brow color
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC slicked pink lipgelée









Fairly light neutral passar min hy perfekt, fairly light är aningen för gul men passar därmed bra att lägga på områden där jag är lite rödlätt för att neutralisera. Fair medium var lite för rosa i tonen, så den kommer jag nog inte använda speciellt mycket. Jag blev väldigt förvånad över hur pass bra täckning man kan få med mineralprodukterna, det väntade jag mig faktiskt inte! Går enkelt att bygga flera lager, det blir inga fula skarvar någonstans och ingen kakig foundation och concealer som samlar sig vid näsvingarna och på hakan. Foundationen applicerade jag med kabukiborsten från everyday minerals, concealern applicerade jag under ögonen och runt näsvingarna med min MAC #227 som är en fluffig, tät ögonskuggsborste modell större. Sedan lade jag på finishing dust med kabukin, och sist rouget även det med kabukiborsten. Rouget var lite knepigt att få dit för mig som inte är van vid rouge i lösform, men man vänjer sig nog snart! Dock tycker jag att jag blev lite blank i ansiktet, även efter att jag har haft på finishing dust. Så jag väntar med spänning på mitt oil control powder och rice powder primer från fyrinnae, det borde göra susen! En mer utförlig recension av everyday minerals kommer när jag har använt produkterna ett tag!




inthemake

Kul att du blev nöjd, är själv så feg när det gäller mineralmake, vet liksom inte vart man ska börja, utbudet är ju gigantiskt.

2008-10-02 @ 09:41:09
URL: http://inthemake.blogg.se/
Purity

inthemake: samma här, är så himla svårt att välja rätt nyans över nätet! Därför det var så bra att EM har gratis provset, så man kan beställa tre olika nyanser =) Fast jag satt och velade i flera timmar över vilka nyanser jag skulle ha tills jag till slut bestämde mig, haha =P

2008-10-02 @ 11:18:14
Sminkan

Du ser fantastiskt fin ut! Jag själv haar en hel hög EM-grejer som jag aldrig orkar använda. För lat för mineralfoundation

2008-10-02 @ 14:36:07
Purity

Sminkan: Tack! =D Det är ju lite mer jobb än med traditionellt smink, men så får man ju ett helt annat resultat med... Jag kommer nog variera mellan mineralfoundation och MAC-foundation, känns som att det är snällare mot huden än att använda tunga studio fix fluid i ansiktet varje dag!

2008-10-02 @ 14:43:22
Des

Snygg kombo med Top Hat och Smoke & Diamonds, det måste jag prova!

2008-10-05 @ 22:44:17
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Purity

Des: Tack! Gör det! Top Hat blir lite dovare om man applicerar den tunt, blir liksom bara ett svagt skimmer av lila =)

2008-10-05 @ 22:50:35
Des

Top Hat är en av mina favoritskuggor från Starflash-kollektionen, den är så mångsidig! Jag gillar att kombinera den med Parfait Amour, då blir den lite mer blålila.

2008-10-05 @ 23:10:07
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Purity

Des: Ja den är väldigt mångsidig, kan bli en helt annan färg beroende på vilken annan färg man parar den med!

2008-10-05 @ 23:14:50

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy