Slytherin


Del två i Harry Potter-temat; elevhemmet Slytherin! I Slytherin hamnar de ambitiösa, listiga och kvicktänkta. Djuret på vapenskölden är en orm, vars färger är silver och grönt.

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • MAC mineralize spf15 foundation/loose - light
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC sculpt sculpting powder
  • MAC accentuate shaping powder
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC platinum pigment
  • MAC golder's green pigment
  • MAC emerald green pigment
  • MAC carbon eyeshadow
  • MAC silver fog pigment
  • MUS tri brow color
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - covet, yeyo och zero
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC blankety lipstick
  • MAC slicked pink lipgelée












Jag är väldigt ledsen över att jag inte hann ta dom här bilderna i dagsljus, för lampljuset  bokstavligen talat åt upp färgintensiteten i den här maken =( Den gröna färgen är mer smaragdgrön i verkligheten. Dubbelvingen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men jag är väldigt nöjd överlag! Jag började med en bas av UDPP på hela ögonlocket, upp på brynbenet. Sen la jag ett brett v av mattsvarta carbon i yttre ögonvrån och utåt/uppåt för att skapa formen (tack för tipset, Rouaa!). Metallic-silverfärgade platinum lades på inre delen av ögonlocket, och på yttre delen av ögonlocket samt över carbon la jag smaragdgröna emerald green. Emerald green och platinum suddades ihop med hjälp av lite ljusare golder's green. Brynbenet highlightades med hjälp av silverfärgade silver fog, ett underbart pigment som både går att applicera skirt och att packa på mer färg med för att få en intensiv silver! Drog ett streck med blågröna covet under ögat, samt lite av vitskimriga pennan yeyo i inre ögonvrån. Den gröna delen målades över med emerald green och lite carbon längst ut i yttre ögonvrån. Målade vattenlinjen svart med hjälp av mattsvarta zero, och längs övre fransraden drog jag ett streck av blacktrack fluidline. Med den målade jag även två små vingar längst ut i ögonvrån. Mascara på fransarna, och brynfärg + brynfix på ögonbrynen. Läpparna målades med nudestiftet blankety och avslutades med det i princip genomskinliga lipgeléet slicked pink, eftersom fokus skulle vara på ögonen. La sculpting powdret sculpt under kindbenen samt under käklinjen och shaping powdret accentuate på kindben och längs käklinjen. Avsutade med att spraya ansiktet med MUS face mist som jag buffade in med min puderborste för att fixera och återfukta, samt att få bort den pudriga känslan och ge ansiktet lite glow.

Det här är för övrigt inlägg #100 i min blogg, jisses vad fort det gick! =O




Emma P

Mmm, för att inte tala om alla de stygga deatheater-kidsen:)



Skitsnygg sminkning verkligen! Självklart håller jag på Gryffindor i vanliga fall, men här tycker jag att Slytherin är bättre! Synd att färgerna åts upp, men det är ändå en väldigt fin sminkning!

2008-11-17 @ 18:30:12
Maria

Jättefint! Jag antar att det var medvetet att du gjorde en dubbelvinge som ser ut som en kluven ormtunga, hihi ;D

2008-11-17 @ 18:32:08
URL: http://elmikas.blogspot.com
sminkjante

Jag tycker dubbevingen var jättefin. Färgerna tilltalar mig otroligtmycket. Snygg som ett spjut!

2008-11-17 @ 18:32:25
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Pleu

Det här är typiskt en sån där sminkning som jag tror är snyggare i verkligheten. Älskar dubbelvingen, tjusig detalj. Men det gröna är lite för "trist" grön för min smak.



Själva arbetet är det ju inget fel på, utan färgnyansen som jag misstänker är kameran/ljusets/min skärms fel. ;)

2008-11-17 @ 18:37:03
URL: http://pleu.blogg.se/
Purity

Emma P: Grönt och silver gör sig lite bättre på ögonen än vad guld och scharlakansrött gör ;)



Maria: Yes, den var medveten! Kul att du hittade symboliken =)



sminkjante: Tack! =D



Pleu: Färgerna är grymt mycket snyggare i verkligheten, jag önskar jag hade haft dagsljus att fota i! =( Den gröna blev verkligen urtvättad på bilderna... Ska se om jag kan få min sambo att fota med bra blixt (dvs vridbar systemkamerablixt) när han kommer hem och se om färgerna vill sluta gömma sig då...

2008-11-17 @ 18:41:06
Kajsa

Weee! Jag hoppades på att Slytherin skulle komma näst, silver och grön är grymt snygga tillsammans.

2008-11-17 @ 18:46:41
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/
Rei

Älskar inspirations iden!:) och skitsnyggt föresten, inte visste man att grönt o silver skulle funka på ögonen :P



om man får fråga, vet du hur mycket MACs brush cleanser och 217 borsten kostar?=) ska ju till Usa men min budget är tajt så måste se vad som kostare snarlikt här :P

2008-11-17 @ 19:01:29
Purity

Kajsa: Slytherin har helt klart de snyggaste färgerna, jag håller med helt och hållet!



Rei: Tack ska du ha! Har nog aldrig testat grönt och silver ihop förut, av någon konstig anledning...



Brush cleanser kostar 100 kr, #217 kostar 175 kr i Sverige. Jag har gjort en lista på priser på MAC-produkter i Sverige som jag ständigt uppdaterar när jag köper nya produkter, du hittar den här: http://purity.webblogg.se/2008/september/priser-pa-mac-produkter-i-sverige.html Är avis på dig som ska till USA, jag vill också dit och shoppa smink! MAC ligger på runt 60-70% av de svenska priserna i USA, så jag passar alltid på att be vänner och släktingar att handla åt mig när dom åker dit =)

2008-11-17 @ 19:07:07
Anonym

men gud vad du är snygg och duktig!!

2008-11-17 @ 19:28:30
Rei

hehe varse^^



hehe^^, Usa är en riktigt bra shoppingland, fast just nu gick ju såklart dollarn upp..-.- men men :P



wow kostar verkligen 217 bara 175kr? den kostar ca176kr i usa, konstigt att dom inte höjt den i sverige:P

o tack för svaren!^^

2008-11-17 @ 20:06:03
dami

Ursnyggt, verkligen! Jättefin inspiration!!

2008-11-17 @ 20:24:47
Mimmi

Riktigt riktigt snyggt, helt underbara färger trots att de inte återspeglas korrekt.

2008-11-17 @ 20:28:55
URL: http://bigmouth.se/yta
Ida

Oj, även om färgerna inte är till sin rätta så är det riktigt riktigt snyggt!

2008-11-17 @ 20:49:54
RM

Lovely!

2008-11-17 @ 21:07:24
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Purity

Rei: Enligt mitt kvitto från när jag köpte min borste så kostar den 175 kr, enligt pricing.specktra.net kostar #217 $18 i USA, dvs ca 145 kr med dagens kurs så den är ju lite billigare där än här... Vart fick du din prisuppgift ifrån? Det är en riktigt bra borste med många användningsområden, jag använder den varje dag!



dami: Tack ska du ha!



Mimmi: Tack!



Ida: Tack! Både den riktiga och färgen på bilderna är ju fina på sitt sätt, men jag gillar originalet mest =)



RM: Tack!



2008-11-17 @ 21:26:31
Viola

Sjukt underbart! Har längtat efter detta blogginlägg :) Underbart med vingen under ögat dessutom! Att upptäcka den var revolutionerande för mig. ;D

2008-11-17 @ 21:33:01
Chaosophia

Woah. Dagens mejk ser ju faktiskt helt magisk ut! Skitläckert, verkligen. Älskar eyelinern i sin splittade form. :|

2008-11-17 @ 22:31:26
URL: http://chaosophia.blogg.se/
Chaosophia

:) menade jag förstås, inte :|!

2008-11-17 @ 22:32:01
URL: http://chaosophia.blogg.se/
Linda

Åhhhhhhh så fint!!! Love it!!

2008-11-17 @ 22:58:58
URL: http://bettieli.blogg.se/
Purity

Viola: Vilken tur att den levde upp till dina förväntningar eftersom du har längtat =) pustar ut



Chaosophia: Silvret gjorde den extra ormlik, tycker jag =) tack!



Linda: tack ska du ha! =D

2008-11-17 @ 23:07:03
Des

Slytherin, mitt hus! Det här var nog den snyggaste mejken jag sett dig göra, den är helt fantastisk.

2008-11-17 @ 23:07:31
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Billie

Skitsnyggt! Jag kan tänka mig att det såg mkt bättre ut IRL. Tror nästa den här kommer vara den snyggast av HP-snikningarna men jag väntar spänt på Ravenclaw och Hufflepuff :D

2008-11-18 @ 01:15:03
Marie

Wow, you've outdone yourself! Jättefina färger på dig och det var alltigenom jättesnyggt arbete på ögonskuggan. Ormtungan/dubbelvingen var jättebra :)

2008-11-18 @ 01:59:36
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Purity

Des: Tack, vad glad jag blir! =D



Billie: Ravenclaw kommer idag, hufflepuff imorgon för jag ska jobba idag och hufflepuff kommer bli rätt skarp så det är bäst att jag inte har den på jobbet ;)



Marie: Tack så mycket!

2008-11-18 @ 10:06:33
inthemake

Gahh, det här var nog något av det snyggaste jag sett på länge, älskar hur du lagt linern med, det ska definitivt testas..;)

2008-11-18 @ 11:23:46
URL: http://inthemake.se
Maggie

Älskar dubbelvingen! Tänker på en ormtunga :P

2008-11-18 @ 11:52:27
URL: http://trappedathyper.blogg.se/
Mia

Lovely! Tror det var superfint i.r.l. för det var fint i datorn också. Väntar nu med spänning på Ravenclaw, men mest på Hufflepuff!

2008-11-18 @ 14:23:01
Rei

Purity: Specktras prislista har ju inte blivit uppdaterad sedan 2005 :/.. priset fick jag från macys elr nordstroms hemsida(fast jag kan se priser på macs egna sida också helt plötsligt O.o) där dom säljer mac, men mac kanske är dyrare där än i macs egna butiker :P

2008-11-18 @ 14:46:57
sara

underbart snyggt!!

2008-11-18 @ 14:51:43
URL: http://saralundqvist.webblogg.se/
inkyblot

2008-11-18 @ 19:10:57
inkyblot

Helt fantastiskt stiligt! :) Färgerna klär dig, och dessutom är det ett jätteroligt och grymt inspirerande tema.

2008-11-18 @ 19:11:45
URL: http://demarrion.blogspot.com/
Jenny

Helt underbart, och vilket fantastiskt tema! Jag är också Harry Potter-nörd. ;)

2008-11-18 @ 21:53:05
URL: http://www.allmakedup.blogspot.com/
Purity

Maggie: Var det som var lite tanken bakom den med =) Tack!



Mia: Ravenclaw kommer imorgon, gjorde tre (!) försök idag och inget blev bra för färgerna vill verkligen inte samarbeta, men jag tror jag har kommit på hur jag ska göra nu!



Rei: De flesta priserna på specktras prislista stämmer överrens med dagens priser, uppenbarligen var #217 en av de produkter där priset har höjts rejält sedan den uppdaterades sist... Jättekonstigt att den är billigare i Sverige än i USA, borstar som brukar vara så himla mycket billigare där än här! Jag vill också kunna se priserna på den amerikanska MAC-sidan, kan bara se dom på co.uk-adressen =(



sara: Tack!



inkyblot: Tack så mycket! =D



Jenny: Mer HP åt folket!

2008-11-18 @ 23:54:54
Sminkan

Verkligen tjusigt!

2008-11-19 @ 18:53:57
Rei

Purity:

Ja visst e de konstigt, man tycker ju att den då ska kosta typ 100 i Usa ;P



Jag har ingen anning hur jag fick fram priserna på macssida, men om du provar och lägger nåt i "shopping bag"en så tror jag priserna kommer upp, de va ifall efter de jag tror dom poppa upp för mig :P

2008-11-23 @ 20:57:09
Anna

Vansinnigt snyggt. Har länge letat efter ngt liknande, you made my day :)

från och med nu blir jag en hängiven besökare av din blogg! keep the good work up!



toodelooo

2009-10-31 @ 23:46:29

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy