Purity recenserar: H&M eyebrow fix


Den här lilla tuben är en självklar favorit i min sminkväska. Andra, dyrare, märken säljer liknande produkter, t.ex. Make Up Store och MAC, men jag har upptäckt att H&M's egna brow fix fungerar minst lika bra som de dyrare varianterna eftersom den i princip innehåller samma produkt; hårgelé för brynen. Visst, jag älskar MAC men jag skulle aldrig få för mig att köpa deras bryngelé när jag vet att jag kan få exakt samma produkt för en fjärdedel av priset någon annanstans!
Tuben har en inbyggd applikator, som ser ut som en vanlig mascaraborste. Gelén håller brynen på plats under hela dagen och bångstyriga strån blir lätta att forma. Dock kan man behöva borsta igenom brynen med en frans/brynkam eller en ren, torr mascaraborste precis innan den torkar, annars kan brynen lätt kännas lite stela och gelén kan börja flaga lite. Jag köpte precis en ny tub (passade på när jag var i Karlskrona över dagen eftersom vi inte har något H&M i lilla Karlshamn), den gamla var ungefär ett år gammal och jag kände att den behövdes bytas ut, för fyller man i brynen blir gelén i tuben lätt missfärgad eftersom brynfärgen följer med applikatorn ner i tuben igen, och så började den kännas lite tjock och seg. Plus att den höll på att ta slut, så klart. Den här produkten är en riktig pärla som jag nog inte skulle klara mig utan!

Pris: 49.50
Betyg: 5/5





Marie

Jag håller med dig! Kan verkligen inte klaga på denna produkt. HM har verkligen ett par klart lysande stjärnor, många gillar ju t ex deras brynduoskugga.

Kommer dock aldrig falla för frestelsen att köpa ett av deras läppglans.

2008-11-30 @ 12:59:05
URL: http://fizzivy.blogspot.com
RM

Låter som ett bra tips. :)

2008-11-30 @ 13:27:36
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Purity

Marie: Jag gillar H&Ms nagellack också, och en del av deras ögonskuggor är helt okej för att vara så billiga =) Har inte testat läppglansen, men jag är inte så sugen på dom heller...



RM: Det är nog ett av mina bästa budgettips tror jag!

2008-11-30 @ 13:42:15
Des

Ja, bryngelén skulle jag inte klara mig utan, den är verkligen så bra och prisvärd!

2008-11-30 @ 18:10:17
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Emma P

Ah, verkar bra! Skulle jag kunna tänka mig att testa, jag vill ha ngt som håller brynen på plats lite, och för 50 spänn så är det ju inte så mkt att förlora...

2008-12-01 @ 00:39:46
inthemake

Åhh låter toppen!

2008-12-01 @ 13:18:27
URL: http://inthemake.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy