Ninja Minerals


En nära vän till mig, Sara (aka NinjaKotte/Kotte) håller på och startar upp sin egen linje med mineralsmink - Ninja Minerals. Hon har pluggat hårt för att lära sig hur tillverkningen fungerar, och hon fick precis hem sitt första gigantiska paket med råvaror och sitter nu och blandar till de första nyanserna på ögonskuggor. Ninja Minerals kommer i första hand fokusera på ögonskuggor i lös form, men Sara har även funderat på att satsa på foundations, lippies och hudkrämer. Ögonskuggssortimentet kommer att innehålla en mängd standardskuggor, och eventuellt kommer det finnas möjlighet till nya nyanser på beställning. Jag som är ett ögonskuggsfreak är jättesugen på att hon ska komma igång på riktigt! I fredags fick jag hem ett paket på posten med 6 prover på skuggor och ett litet lippie (som luktar vattenmelon!) för att testa pigmenteringen, ge ett utlåtande om färgerna och se hur bra hållbarhet de har på locket. Ska bli så himla kul att testa och jag ser fram emot fler nyanser! Här kommer lite bilder och swatches på skuggorna.



Paket!!



Vit/blåskimrande skugga, bubbelgumsrosa skugga samt en laxrosa.



Två olika matta klarröda, den vänstra aningen varmare än den högra, samt en brunröd med skimmer.



Swatches på alla skuggorna, lampljus: brunröd, kall röd, varm röd, laxrosa, bubbelgumsrosa, vitblå.



Swatches på alla skuggorna, blixt: brunröd, kall röd, varm röd, laxrosa, bubbelgumsrosa, vitblå.


Jag lyckades spilla ut halva den varma röda när jag öppnade burken första gången, man måste bända upp burkarna långsamt med fingrarna och inte använda naglarna för då sprätter innehållet iväg! Min minsta katt, Gizmo, sprang dessutom och nosade i det röda på golvet innan jag hann torka upp, så han var röd på nosen, magen och tassarna... Han uppskattade inte att få ett bad, kan jag ju säga!

Har ni förslag på färger ni skulle vilja se i sortimentet vidarebefodrar jag mer än gärna era önskemål till Sara, eller så kan ni skriva direkt till henne på ninjakotte.bilddagboken.se (du måste vara inloggad eller ange gästlösenordet "kotte")!




Anonym

men! det var TVÅ läppglans i paketet! D:

2008-11-24 @ 18:12:17
Purity

Kotte: Inte när det kom fram till mig =( Ska leta och se om katterna har lekt bort det på något vänster, var inte i paketet när jag slängde det imorse i alla fall...

2008-11-24 @ 18:40:23
RM

Finns det en möjlighet att få/köpa prover? :)

2008-11-24 @ 21:48:35
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Emma P

vad kul!! Jag tycker att de röda skuggorna ser fantastiskt fina ut! Och får jag önska färger så säger jag grönt:) Gärna med lite duochroma skiftningar ifall det är möjligt...

2008-11-24 @ 23:38:03
kotte

purity tyckte jag skulle titta in och svara på frågor :)



RM: riktigt än är det inte möjligt att köpa prover, kör lite testrundor på folk just nu för att se att min basformulering funkar bra. vill inte sälja nått som inte håller ^^ men snart så ;)



Emma P, finns lite gröna prover i min bilddagbok, duchrom är dock riktigt ruskigt svårt att få till tyvärr :/

2008-11-25 @ 01:30:32
Lalla

Om jag forstod ratt sa far man gora proven pa deras hemsida pa tid eller nagot sadant, det skrev iallafall personen som lankade! Man har tydligen kontakt med sin larare via mail och telefon, vet inte exakt hur det funkar men det skulle ju vara hur bra som helst for mig om jag kan gora proven har hemifran, annars skulle det ju bli lite krangligt, och dyrt! Far lasa lite mer och ringa och fraga kanske :)



Rod ogonskugga verkar coolt! Vet inte hur det skulle se ut pa mig dock! :P

2008-11-25 @ 02:07:55
URL: http://julialex.blogg.se/
Emma P

Jo jag misstänkte att det var så, men önska kan man ju:) Okej, men då ska jag kika i din bilddagbok omgående!

2008-11-25 @ 09:01:49
Anonym

De röda var ju superläckra!



MakeupCosmetics kör ju samma burkar för sina tester. Man vänjer sig, men det är lite knepigt att få upp dem i början. seciellt med en pensel i ena handen... ;D

2008-11-25 @ 18:29:18

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy