Ninja Minerals - mer swatches!


Fick hem ett till paket med underbara skuggor från min vän Sara som håller på att starta upp sitt eget sminkmärke Ninja Minerals (ni kan läsa mer om det här) i fredags! Och så hittade jag lippe #2 som var spårlöst försvunnet från förra paketet, mina katter tyckte att det var en jättebra leksak och hade sparkat in den under de långa gardinerna i mitt vardagsrum...




5 påsar fyllda med prover låg i paketet den här gången, jag hade några tomma burkar hemma så jag tänkte att Sara skulle spara lite på frakt och burkar genom att skicka påsar till mig så jag kunde hälla över dom i burkarna själv =) Översta raden: Pirate Purple och Blue di blue. Nedersta raden: Night blue, Night green och Sea green.




Swatches, i samma ordning som ovan. Alla skuggor är applicerade på en bas av MAC bare study paint pot, en champagnefärgad krämbas. Alla skuggor är applicerade torra förutom night blue och night green, som jag behövde applicera med något fuktad pensel för att få fram intensiteten och färgen. Självklart glömde jag ta en bild med blixt, men ni kanske klarar er med den tagen i lampljus ovan för jag tycker den visar alla färgerna väldigt korrekt! Jag har provat Sea Green och Night green på ögonlocket med, hade samma problem med Night green där, att intensiteten var svår att få fram utan att applicera den blöt. Den betedde sig nästan lite som Fyrinnae-skuggorna gör på mig; de är väldigt svåra att fästa om man inte har en krämbas (jag brukar köra på UDPP) och man tappar intensitet i skuggan så fort man försöker bygga på mer eller tona skuggan. Det gick däremot utmärkt när jag applicerade dom blöta och på en bas av en paint pot istället för på UDPP. Sea green var dock helt underbar och lätt att arbeta med, och den höll sig på plats under hela kvällen!




RM

Härliga färger, det. :)

2008-11-30 @ 13:28:51
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Mimmi

Snygga färger, speciellt den lila känns väldigt unik.

2008-11-30 @ 18:29:27
URL: http://bigmouth.se/yta
Emma P

Väldigt fina! Ska bli kul att se en sminkning med dem!

2008-12-01 @ 00:40:48
inthemake

Jättefina färger....Pirate Purple va supersnygg!

2008-12-01 @ 13:19:13
URL: http://inthemake.se
Maggie

Är jättenyfiken på en fotd med någon av dessa :D och lippisarna!

2008-12-02 @ 13:24:59
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy