MAC - Hello kitty collection sneak peek


Sedan jag först fick nys om att MAC skulle släppa en Hello Kitty-kollektion har jag bevakat den här diskussionstråden på Specktra.net konstant, jag är supersugen på den här kollektionen som ryktats om att den kommer bli gigantisk. För några dagar sedan släppte WWD.com mer information och de första bilderna på förpackningar, borstar och accessoarer samt information om några av produkterna:





"To me, MAC Hello Kitty embodies the ultimate beauty icon,” said Jennifer Balbier, senior vice president of product development for MAC Worldwide. “She’s sweet and sexy, slightly edgy, and appeals to a wide range of customers. We wanted to reflect that through a sweet side, but also something slightly mischievous when it came to the colors. I started out by creating a palette of pinks, since they fit and always trend well in the spring. And this look is so much about the eyes that we did two eye shadow quads.” The Lucky Tom quad has violet blue, brown, gold and pink-coral shades, while the Too Dolly palette has mint, blue-silver, pale pink and magenta shades.

"We incorporated glitter eyeliners because she loves anything that twinkles, and we took the coral and hot pink theme and did pretty, poppy [colored] blush,” added Balbier.

While this collection is intended to have a sophisticated presentation, MAC hopes to appeal to younger fans with two shades of lip conditioners.

The Hello Kitty offerings fall into two collections: the Hello Kitty Colour Collection and the more high-end Hello Kitty Kouture. The bulk of the items are in the former category: six shades of lipstick with names like Fashion Mews and Strayin’, each $14; six Lipglass shades, each $14; and two tinted lip conditioners, $14.50 each; two eye shadow palettes, which each contain four shades and retail for $38; two shades of pigment are $19.50 each, and two Reflects Glitter stockkeeping units — one blue, one pink — are $17.50 each. Four Glitter Eye Liners, each $16.50, two shades of Beauty Powder, each $22; three shades of nail polish, each $11; a black mascara, $12, and false lashes, $12, round out the color offerings. Shades range from pinks and turquoises to lavenders and greens.

Hello Kitty Kouture is intended to be the high end of the collection. Two shades of Dazzleglass, each $28, each feature a reusable silver chain pendant with Hello Kitty outlined in white Swarovski crystals on black with a pink crystal bow. Sheer Mystery Powder, $90 and available in three shades, is packaged in a silver powder compact with Hello Kitty outlined in white Swarovski crystals with a pink crystal bow on a black background.
"

“We wanted to have affordable luxury and a high-low aspect, so it made sense to do the Hello Kitty Colour Collection and Hello Kitty Kouture,” said Demsey. The Hello Kitty Colour items, a Petite Makeup Bag, $22, and a medium Makeup Bag, $35, will be in all doors, currently about 581 department and specialty stores in North America including Nordstrom, Bloomingdale’s and Macy’s, as well as MAC’s 138 freestanding stores in North America and at maccosmetics.com. Internationally, the items will be in 1,307 doors in 69 countries, including 296 MAC freestanding stores outside North America. Hello Kitty Kouture will be available at MAC stores and maccosmetics.com only. At the maximum, the collection will be available for eight weeks.

A plush doll, $42; purse mirror, $22, and three-brush collection, $49.50, will be available at MAC stores, Nordstrom doors and maccosmetics.com only. A mirrored key clip, $16; beaded bracelet, $34, will be sold in MAC retail stores and at maccosmetics.com only, and a tote, $45 and soft vanity kit, $55, will be exclusive to maccosmetics.com. These items are intended to animate the counter presentation and create an entire Hello Kitty world at retail, Gager noted. While none of the executives would discuss sales projections, industry sources estimated that the limited edition MAC Hello Kitty collection could do upwards of $12 million in North American retail sales. That projection is slightly larger than that of the hit Barbie collection.

In-store visuals, shot by Nick Knight, show the polar opposite aspects of the collection. One is an image of a blonde model holding a black vinyl Hello Kitty doll, which will be part of the accessory line. The other visual is what Gager terms “more of a dominatrix creature.” The point, said Gager, is to show that makeup can be transformative. Makeup was done by Val Garland, with hair by Sam McKnight.

And Demsey promises the surprises aren’t over yet. “There will be more products to come in the next three months with this partnership,” he said.
"

Källa: Temptalia

JÄKLAR vilken jättekollektion! Och det här är inte ens alla produkter som kommer släppas... Jag tror jag ska ringa till Åhléns city och boka alla produkter jag vill ha så fort dom släpper officiell information och bilder på varje enskild produkt. Jag håller tummarna för att det kommer komma till några nya paint pots och individuella ögonskuggor. Förpackningarna ser supersöta ut, fast jag tror dom hade gjort sig bättre i vitt! Kul att dom släpper lite borstar också =) Undrar om Kotoure-delen kommer komma till Sverige, jag vågar inte ens tänka på hur mycket $90-dosan kommer ligga på här... $90 är att ta i lite väl mycket tycker jag, har innan hört att den här dosan kommer ligga på $50. Jag tror inte jag kommer köpa den i alla fall, så mycket är jag inte beredd att betala för en puderdosa...




Fåfängan

Ja..jag är också sugen på alla dessa grejer. Känner mig helt galen!

2008-11-24 @ 15:47:44
URL: http://fafangan.blogspot.com
Sanna

Personligen gillar jag det svarta mer:)

Även om jag inte köper så älskar jag att frossa i bilder på kollektioner. Man får så mycket inspiration. Men jag håller med $90, det var verkligen att ta i.

2008-11-24 @ 15:50:06
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Billie Boo Hoo

Uuuh, must have!

2008-11-24 @ 19:38:54
Rei

måste veta, är de helt säkert att denna kollektion kommer till sverige? för jag menar, dom tog ju inte in heatherette elr Barbie ;_;

2008-11-26 @ 00:18:25
Purity

Rei: Dom tog ju in Fafi, och den här kollektionen lär ju sälja som smör så det är nog ingen risk att dom inte tar in den! Barbie tog dom väl däremot in? Jag kommer ihåg att jag har sett reklam för den kollektionen på Åhléns city i Stockholm och i tidningar, även fast jag inte köpte något från den kollektionen själv (vilket jag ångrar grymt nu...) eftersom det var innan jag hade upptäckt MAC. MAC har ju blivit så himla mycket större i Sverige nu med sedan Barbie-kollektionen kom, så dom vore ju bara dumma om dom inte tog in HK...

2008-11-26 @ 19:26:54
BeckaOfSweden

Hej! Får först säga att jag skarpt gillar din blog =) Kul att se nån som kör på svenska när det gäller MAC.

Har en fråga jag sjäv egentligen borde veta svaret på men icke, har dom släppt HK här i Svea ännu? Är väl helt slutsålt isåfall va?

Tack,

Becka

2009-03-02 @ 02:59:28
URL: http://www.youtube.com/user/beckaofsweden
Purity

BeckaOfSweden: Vad roligt att du gillar min blogg, kul att du har hittat hit! Hello Kitty-kollektionen släpps i Sverige den 15 Mars, ska iväg till MAC idag och be dom lägga undan åt mig så att det jag har tänkt handla inte tar slut =)

2009-03-02 @ 09:36:14
URL: http://purity.webblogg.se/
BeckaOfSweden

Åhhh. pustar ut lite! Jag trodde den redan kommit ut här. Nu kan jag pusta ut något o spara ihop lite mer pengar ;) Kommer vi slåss om produkterna hos samma MAC counter må tro? ;)

Ja, jag har kikat runt lite här o jag kommer definitivt "sno" en av dina ETOD's tills när jag åker o MAC-shoppar...syftar på din look med beautymarked, coppering etc. Den ser underbar ut! <3

2009-03-03 @ 02:51:55
URL: http://www.youtube.com/user/beckaofsweden
Purity

BeckaOfSweden: Jag kommer handla på PUB tror jag, Åhléns city i Stockholm kommer nog inte sätta upp sin display förrän de ska ha sitt event den 23/3, så det kommer komma upp tidigare på PUB och NK... Fast tyvärr kommer jag inte kunna handla själv eftersom jag bor 57 mil bort, så min snälla mamma springer det ärendet åt mig =) Vad roligt, om du skulle råka ta kort på det så vore det jättekul att se din tolkning!

2009-03-04 @ 10:26:22
URL: http://purity.webblogg.se/
BeckaOfSweden

Ah ok, jag bor i Göteborg så det blir Åhlens för mig. Jag ringde dit igår och fråga om dom kunde lägga undan men icke, deras svar var att de inte brukar sälja slut på ut en kollektion på flera veckor. Visst det är inte som i USA här i Svea men visst kommer vi MAC-heads stå o stampa fötter innan de öppnar på Release dagen ;)

Jag kanske gör en video tutorial på min YT kanal, men lovar att inte ta åt mig äran för looken utan nämna ditt namn o blogadres =)

2009-03-04 @ 19:52:29
URL: http://www.youtube.com/user/beckaofsweden
Annika Granstedt

Tycker om det du skrev! Skojigt att se lite nyttiga saker och inte bara det generella sakerna som man kan se om typ alltid. ;)

2010-09-28 @ 18:04:49
URL: http://royalorchidholidays.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy