Japan Biker chic


Murriga fyrinnae-pigment fick det bli idag, eftersom det har varit grått och mörkt ute hela dagen... Har lite svårt att få fyrinnae-pigmenten att fästa bra, tycker de dammar runt en hel del och så fort man försöker blenda minsta lilla så försvinner intensiteten på en gång. Kanske beror på basen? Ska testa att lägga skuggorna på en bas av en paint pot eller ett shadestick från MAC nästa gång tror jag, de är lite klistrigare än UDPP.

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • MAC mineralize spf 15 foundation/loose - light
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • Fyrinnae Japan
  • Fyrinnae Biker chic
  • Fyrinnae Nijiro
  • MAC fly-by-blue pearlglide liner
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC blankety lipstick











Ena ögonbrynet vill fortfarande inte samarbeta =/ Jag har haft många dåliga ögonbrynsdagar i rad nu!






Sminkan

wow! kolla på din ögonfärg! Vilken grej! Du är skitsnygg, rent ut sagt!

Och Fyrinnaes pigment vill nog ha en klistrigare bas. Då är de flesta av dem kanon!

2008-11-07 @ 17:50:05
URL: http://sminkan.blogg.se/
Linda

Ursnyggt och intensivt! Älskar Fyrinnaes skuggor, men som Sminkan skriver, de behöver en klistrig bas. Sen kan kvalitén skilja lite mellan nyanserna också. Vissa är helt okej, vissa är fantastiska rent ut sagt :o)

2008-11-08 @ 00:28:36
URL: http://bettieli.blogg.se/
Purity

Sminkan: gottar sig i överdosen av komplimanger =D Ska testa skuggorna över en paint pot nästa gång!



Linda: Tack! Jag trodde de skulle funka på UDPP eftersom de gjorde det när jag swatchade dom, men tji fick jag... Ska testa med gamla pålitliga paint poten bare study nästa gång!

2008-11-08 @ 00:34:44
Maria

Jag gillar att du ofta kör med ganska skarpa linjer i övergången från globlinje till brynben - det ser så intensivt coolt ut :D

2008-11-08 @ 08:40:43
URL: http://elmikas.blogspot.com
RM

Så läckert, så läckert. :)

2008-11-08 @ 11:52:17
URL: http://recenseramera.blogg.se/
dami

Har kollat igenom många av dina sminkningar och du är grymt duktig!! En önskan: om du orkar/vill/har lust skulle jag bli glad om du skrev hur du lagt skuggorna.

2008-11-09 @ 16:57:25
Therése

ååå du lyckas så totalt med svart skugga! När jag försöker mig på det så ser jag totalt bitchig ut... :P

2008-11-09 @ 21:29:31
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Fåfängan

Coolt som bara den!!

2008-11-10 @ 10:33:14
URL: http://fafangan.blogspot.com
inthemake

Biker Chic är såååå snygg....men håller med, dammar utan bas ;)

2008-11-10 @ 11:23:14
URL: http://inthemake.se
Purity

Maria: När jag gör en mer färgintensiv makeup kör jag gärna på en skarp linje för att få fram färgen, den blir lätt blaskig annars!



RM: Tack!



dami: Åh, tack ska du ha! Ska försöka börja med att skriva hur skuggorna är lagda i framtida inlägg, är det någon speciell av mina nuvarande sminkningar du undrar över hur jag har applicerat skuggorna?



Therése: Äsch, det tror jag inte på! Kanske är för att det blir sån skarp kontrast mellan ditt blonda hår, porslinshyn och den svarta skuggan? Tror du skulle vara jättefin i det hur som helst!



Fåfängan: Tack!



inthemake: visst är den! Fast jag använde UDPP under, har funkat på alla andra skuggor jag någonsin har testat förutom fyrinnaes... Mycket underligt!

2008-11-10 @ 15:44:03
Heiaken

Ooooh, Blankety look soo good on you!

2008-11-13 @ 11:10:56
URL: http://blackkohl.blogspot.com/
Purity

Heiaken: Thank you! =D I was worried that it wouldn't suit me since I didn't try it on before buying it, since my dad bought it for me in the US, but it's one of my favourite lippies!

2008-11-13 @ 15:00:02
Sofia (nibblah)

Oh, drop dead gorgeous! Jag är precis som Therése imponerad över hur totalt du lyckas med svart skugga, jag har också en tendens att se bitchig ut med det. Så mjukt och högst klädsamt! Läpparna var perfekta till :)

2008-11-15 @ 14:23:57
Purity

nibblah: Tror det har att göra med att jag har svart hår, blir inte lika hårt då som om man t.ex. är blond... Nude-läppar är allra snyggast till starkt sotade ögon, tack!

2008-11-15 @ 16:50:35
inkyblot

lovely lovely! fantastisk balans mellan mun och ögon. det är, som påpekats ovan, så grymt svårt att komma undan med riktigt sotiga skuggor, men du är verkligen jättesöt :)

2008-11-18 @ 19:14:54
URL: http://demarrion.blogspot.com/
Purity

inkyblot: Tack ska du ha =) Riktigt mörka sotningar kan kännas hårda om man är ovvan, precis som med röda läppar. Jag tror att i princip alla passar i det, det är en vanesak helt enkelt!

2008-11-18 @ 23:47:18

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy