Ice Queen


Gjorde ett nytt försök med maken som misslyckades igår, idag gick det bättre! Måste ha varit något knasigt på mina penslar, kan ha varit med att jag behandlade dom med lite balsam sist jag tvättade dom... Blev lampljus på bilderna idag igen, för jag sminkade mig precis innan jag gick till jobbet vid kl 18.

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • MAC mineralize spf15 foundation/loose - light
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MAC dame blush
Ögon
  • UDPP
  • MAC crystal avalanche eyeshadow
  • MAC air de blu pigment
  • MAC clear sky blue pigment
  • MAC freshwater eyeshadow
  • MAC RR blue pigment
  • MAC deep truth eyeshadow
  • MAC solar white eyeshadow
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - electric
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - yeyo
  • MAC blacktrack fluidline
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
  • MAC plush lash mascara
Läppar
  • MAC blankety lipstick
  • MAC rich and ripe lipglass











Jag började med en bas av UDPP över hela ögonlocket. Sen applicerade jag vita crystal avalanche i inre ögonvrån. Mitt på locket applicerade jag clear sky blue, men eftersom det är ett matt pigment och jag ville ha lite skimmer blev det lite air de blu över. På yttre halvan av locket applicerade jag en blandning av RR blue och freshwater, och i yttre ögonvrån applicerades deep truth. Under ögat drog jag ett streck av knallblå pennan electric, och längst in i ögonvrån applicerade jag lätt med vita pennan yeyo, båda från Urban Decay. Över den blå pennan applicerade jag freshwater och deep truth. Längs övre franslinjen drog jag en linje med svarta gel-linern blacktrack från MAC, brynen fylldes i med en mix av de två mörkaste nyanserna i MUS tri brow samt fixerades med bryngel från H&M, och fransarna målades med plush lash mascara från MAC. Under kindbenen applicerade jag det kalla rosa rouget Dame från MAC, och kindbenen fick lite skimmer av soft and gentle, ett mineralize skinfinish från MAC. Läpparna målades med nudefägade blankety, och jag avslutade med MAC-glosset rich and ripe från Cult of Cherry-kollektionen.




Sugarpuss

Gu vad snyggt, det ser helt felfritt ut!

2008-11-14 @ 01:06:05
sminkjante

Superduper snyggt!

2008-11-14 @ 07:02:42
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Des

Skitsnyggt!

2008-11-14 @ 09:29:13
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
inthemake

Kära nån va fint!!

2008-11-14 @ 10:00:28
URL: http://inthemake.se
Maria

Jättefin läppkombo! Det påminner mig om att jag måste bli bättre på att kombinera stift + gloss..

2008-11-14 @ 14:59:46
URL: http://elmikas.blogspot.com
dami

Så himla snyggt. Ser ut som en riktigt isig vinterdag!

2008-11-14 @ 16:26:01
Linda

Åh verkligen jättefint!!!

2008-11-14 @ 17:07:58
URL: http://bettieli.blogg.se/
RM

Väldigt fint! :)

2008-11-14 @ 17:47:13
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Sminkan

Verkligen vackert! Isiga härliga färger! Vackra övergångar!

2008-11-14 @ 22:49:32
URL: http://sminkan.blogg.se/
Ida

Den sminkningen var helt underbar! Blev lite sugen på att leka med dem färgerna själv nu :D

2008-11-15 @ 02:38:13
Therése

ååå snyggt! som en isprinsessa nästan! :)

2008-11-15 @ 11:45:50
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Sofia (nibblah)

Oh, urtjusig make! För verkligen tankarna till isdrottning! Så snyggt med varmare ton på läpparna till :) Du har verkligen förmågan att bära upp SÅ många färger! Helt fantastiskt. Hoppas du förstår hur jag menar ;)

2008-11-15 @ 14:12:17
Purity

Sugarpuss: Tack söta du! Gick tillbaka många gånger och la nya lager av varje färg, för att se till att färgerna smälte ihop med varandra ordentligt =)



sminkjante, Des, inthemake: tack =D



Maria: Stift + gloss = en helt ny läppfärg i samlingen =)



dami, Linda, RM: Tack!



Sminkan: Nu längtar jag bara efter snön... Får hoppas att det kommer nån här nere i Karlshamn, eller att det åtminstone kommer snö över jul hemma i Stockholm!



Ida: Isfärger piggar verkligen upp ögonen =)



Therése: Tack!!!



nibblah: Är tacksam att jag kan ha både varma och kalla färger med tanke på vilken färgtok jag är =) tack söta du!



2008-11-15 @ 16:55:55

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy