Hufflepuff


Fjärde och sista delen i mitt Harry Potter-tema! Idag står elevehemmet Hufflepuff för färgerna. Elevhemmet värderar hårt arbete, tålamod, vänskap och lojalitet. Djuret på vapenskölden är en grävling, och dess färger går i svart och gult. Det här var första gången jag försökte mig på "cut crease"-skuggtekniken, och första gången jag testar lösögonfransar =)

Ansikte
  • Fyrinnae rice powder primer
  • Everyday minerals intensive foundation - light neutral
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • Fyrinnae oil control mineral finish
  • MAC dame blush
  • MAC soft and gentle mineralize skinfinish
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC brule eyeshadow
  • MAC primary yellow pigment
  • MAC carbon eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • MAC engraved powerpoint pencil
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • Japonesque black fake lashes
  • MUS tri brow color
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC lovelorn lipstick
  • MAC slicked pink lipgelée













Fick ingen bra närbild på när jag hade ögonen slutna, så ni får klara er utan en sån bild idag... Är lite ovant med så här skarpa kanter och känslan av lösögonfransar, men jag gillar det! Jag började med en bas av UDPP över hela ögonlocket upp på brynbenet. Över UDPP applicerade jag den hudfärgade, matta skuggan brulé, också från fransrad till ögonbryn. På det rörliga locket la jag det knallgula pigmentet primary yellow, och sedan satte jag en tejpbit i en vinkel från yttre ögonvrån till ögonbrynets ytterdel för att kunna få en skarp linje på den svarta skuggan. I globlinjen ritade jag upp en linje med den mattsvarta skuggan carbon, tunnare längst in mot inre ögonvrån och tjockare längre ut mot yttre ögonvrån. Sen tog jag lite carbon på min fluffiga blendingborste #222 från MAC och suddade det svarta uppåt. Sen applicerade jag shroom som highlighter. Målade med svarta kajalpennan engraved längs nedre fransraden och sotade även över den med carbon. Drog en kraftig linje med blacktrack fluidline längs övre fransraden som avslutades i en skarp vinge. Mascara på fransarna, sen satte jag på lösögonfransarna och döljde skarven med lite mer eyeliner. Fyllde i brynen. Kinderna fick lite färg med kalla rosa rouget dame, och highlightades med msf:et soft and gentle. Läpparna målades rosa med MAC-stiftet lovelorn och fick lite gloss med det svagt rosa, i princip genomskinliga, lipgeléet slicked pink.




sara

Supersnyggt! =)

2008-11-20 @ 17:04:53
URL: http://saralundqvist.webblogg.se/
Des

Läckert! Jag gillar verkligen de skarpa linjerna!

2008-11-20 @ 17:57:04
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Pleu

Superbra jobbat. Helt klart en favorit hos mig. :)

2008-11-20 @ 17:58:16
URL: http://pleu.blogg.se/
Anonym

SÅ SJUKT FINT! :D



Cut crease var ju skitnajs. Jag har aldrig gjort den med så hård kontrast... hm. Ikväll är jag ju faktiskt ensam med sminket... hähä!

Tycker visst att du kan vara så färgstark på jobbet. Du har väl sett hur jag går till skolan? Som hon lime crime :D

2008-11-20 @ 18:09:22
URL: http://trappedathyper.blogg.se/
Kajsa

Bedårande!!

2008-11-20 @ 18:20:25
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/
Mimmi

Skitsnyggt idag igen. Tänkte först att det här måste vara min favorit av HP-sminkningarna, men nä, det går nog inte att välja, alla har varit superfina.

2008-11-20 @ 18:30:39
URL: http://bigmouth.se/yta
Emma P

Men åh, så galet jävla snyggt! När jag såg sammanfattningen tänkte jag att Rawenclaw var finast, men jag ändrar mig när jag såg fler bilder, denna är klart snyggast och coolast, jag vill med! Kort sagt. Du är grym!

2008-11-20 @ 18:34:09
Lax

Verkligen fint! Jag tycker du borde ha temat "frukt"!

2008-11-20 @ 18:48:35
Emelie

Riktigt snyggt. Jag blev aldeles häpen när jag såg den. Helt galet snyggt!

2008-11-20 @ 18:53:36
URL: http://emlanemelie.blogg.se/
Maggie

Tycker du skulle ha fler serieteman som detta... typ... äsch, nu kom jag inte på något bara för det :P

2008-11-20 @ 19:21:42
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Marie

Jag tycker du har fixat både cut crease (hade ingen aning om att det hade ett namn) och fejkfrallor utmärkt! Och tar så skarpa bilder att man tom kan se de häftiga korslagda stråna i Japonesque-fransarna...

2008-11-20 @ 20:45:20
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Sublim

Verkligen läckert med den markerade creasen, riktigt lyckat!:D

2008-11-20 @ 21:26:17
URL: http://sublim.wordpress.com
Purity

sara: Tack!



Des: Tack ska du ha =) Det var ett försöksprojekt det här, är så glad att det blev lyckat!



Pleu: Tack så mycket! =)



Maggie: Jag har aldrig testat cut crease över huvud taget förut, så jag är glad att det gick så bra för att vara ett första försök =) Play play play, jag vill se! Jag brukar ha färgstarka skuggor på jobbet, men läpparna går bara inte att måla för dom kladdar verkligen av sig på allting när man stressar runt i alla trånga utrymmen =(



Kajsa: Tack!



Emma P: Jag vill se din tolkning, tror du skulle vara grymt snygg i den här maken =)



Lax: Jag skriver upp frukt på listan över teman, tack för tipset!



Emelie: Kul att du gillade den!



Maggie: Fick tips via mailen om att köra sminkningar från olika årtionden, tror det kommer bli mitt nästa projekt =) från typ 20-tal till 2000-tal eller nåt sånt.



Marie: Jag älskar Japonesque-frallorna, dom är så snygga! Var lite ovant den första kvarten eller så men sen vande man sig och kände inte av dom längre =) blir nog mer lösfrallor till samlingen mao!



Sublim: Tack söta du, vad roligt att du tycker om sminkningen!

2008-11-20 @ 21:42:01
Linda

Wow så läckert!!

2008-11-20 @ 22:29:46
URL: http://bettieli.blogg.se/
Emma P

Med din tillåtelse så ska jag kasta mig över en liknande sminkning med förtjusning;)

2008-11-20 @ 22:36:41
Anonym

Linda: Tack!



Emma P: Givetvis, kör hårt säger jag bara! =D Ska bli jättekul att se!

2008-11-20 @ 22:42:51
Billie

Supersnyggt verkligen! Riktigt vasst (:

2008-11-20 @ 23:01:44
Anonym

Billie: Tack!

2008-11-20 @ 23:16:15
glamqueen

ja, det är klart det var gult och svart! (ska inte utgå från sonens dataspel vad gäller information..)

den här var verkligen übercool! älskar creasen!

2008-11-21 @ 00:00:15
malena

supersnygg sminkning!! gillar verkligen färgkombon och de skarpa linjerna.. tack för inspirationen :)

2008-11-21 @ 17:20:58
Sminkan

superdupersnyggt! Jag älskar de skarpa kanterna! Jag älskar 60-talsvibben! Jag tycker det är såååå läckert! Applåder!

2008-11-22 @ 15:58:12
Purity

glamqueen: Haha =P Jag fattar inte varför dom måste ändra färgerna i filmer och dataspel, i filmerna har till exempel ravenclaw färgerna blått och silver av någon anledning, väldigt onödigt tycker jag!



malena: tack så mycket!



Sminkan: Åh, vad roligt att du tyckte om den =D Tack söta du!

2008-11-24 @ 12:55:57
Josephine

Så underbart fint! Du är jätteduktig! :D

2008-11-25 @ 12:53:50
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Linda

FAN VAD LÄCKERT! =)

2009-11-01 @ 17:12:52
URL: http://paivys.blogg.se/
mathilda

ååh guuud! harry potter tema så himla kuuul :D jag är världens harry potter freak

2010-11-10 @ 15:41:50
URL: http://stylemathilda.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy