Efter regn kommer solsken...


Makeupförsök #2 gick betydligt bättre än det första =) Bilderna är tagna efter att jag har varit på jobbet, så jag är lite småblank, men här kan ni se hur fin MACs mineralfoundation fortfarande är efter 3 timmar på McDonald's... Läpparna målade jag däremot när jag kom hem, på jobbet har jag haft lip stainet not so shy från MAC, det ger färg men man slipper kladd!

Dami önskade att jag berättade lite mer om hur jag har lagt mina sminkningar, så lite info om det kommer i slutet av inlägget, efter produktinfon och bilderna!

Ansikte
  • Smashbox photofinish primer
  • MAC mineralize spf 15 foundation/loose - light
  • Everyday minerals multitasking concealer
  • MAC mineralize skinfinish - light
  • MAC dame blush
  • MAC soft and gentle mineralize skinfinish
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC shroom eyeshadow
  • MAC rave pearlglide liner
  • MAD minerals venomous indelible gel liner
  • MUS tri brow color
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC magenta lip pencil
  • MAC girl about town lipstick
  • MAC cult of cherry lipglass










Det var väldigt svårt att fånga intensiteten i läppfärgen på bild, för övrigt, tror det behövs dagsljus för det... Ska försöka fota imorgon igen tror jag för jag är KÄR i den här kombinationen! En knallig, mörk, rödrosa med massa skimmer och gloss. En riktig fullträff, varför har jag inte testat det förut?!

Till appliceringen då: som grund på ögat har jag ett tunt lager av UDPP, det jämnar ut färgen på ögonlocket och ger en bra bas för skuggor att fästa på. Efter det applicerade jag MAC-skuggan shroom från fransarna upp till brynet med min fluffiga blendingborste, MAC #217. Efter det drog jag ett ganska tjockt streck med den lila glitterpennan rave från MAC, och längs övre fransraden drog jag en linje med lila gel-linern venomous från MAD minerals, linjen fick även en liten vinge på slutet. Brynen fylldes i med tri brow color från MUS och fixerades med H&M brow fix. Fransasrna målades med ett lager plush lash mascara från MAC. Läpparna fylldes först i med läppennan magenta från MAC, över det applicerade jag MAC-stiftet girl about town i chockrosa och till slut över det ett glosslager med röda lipglasset cult of cherry, även det från MAC.




RM

Väldigt fint! :)

2008-11-13 @ 12:35:15
URL: http://recenseramera.blogg.se/
inthemake

Suuupersnyggt! Läpparna är to die for!!

2008-11-13 @ 13:41:04
URL: http://inthemake.se
Purity

RM: Tack!



inthemake: Tack ska du ha! Synd att det inte gick att fånga den riktiga intensiteten i färgen, dumma ljus!

2008-11-13 @ 15:01:35
Sminkan

Supersött! Läpparna är härliga!

2008-11-13 @ 18:54:04
URL: http://sminkan.blogg.se/
Therése

hjälp vilka snygga läppar!! Otroligt intensiva, som... körsbär som det har regnat på! mums! :P

2008-11-13 @ 20:37:05
URL: http://fakelashes.blogg.se/
Linda

Jättesöt och fin make up, läpparna är underbara!!

2008-11-13 @ 22:27:59
URL: http://bettieli.blogg.se/
dami

Jättefint! Härlig läppfärg!

2008-11-13 @ 22:43:32
Purity

Sminkan: tack!



Therése: Det var en bra beskrivning av färgen faktiskt! Tack =)



Linda: Tack ska du ha!



dami: tack! beskrivningen kanske inte var så rolig på en så här pass enkel ögonmakeup, kommer en lite mer avancerad ikväll som du ska få steg för steg på =)

2008-11-13 @ 23:36:52
Rei

ååh, jag älskar såna där hallon rosa/röda läppar^^



om man får fråga, hur mycket kostar MACs brush cleanser och 217 borsten? ska dra till usa snart men budgeten är lite tajt så ska se vad som kostar snarlikt här i sverige^^

2008-11-17 @ 19:18:30

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy