Coconut-serien från The body shop


Någon mer än jag som är helt överförtjust i The body shops produkter med kokosnötsolja? Doften är helt ljuvlig, produkterna är härligt krämiga och återfuktar alldeles lagom utan att lämna en fet hinna på huden som inte vill sjunka in, något jag tycker är vanligt med lite fetare produkter... Kokosnötsoljan lugnar och balanserar huden, jag har normal/torr hud på kroppen, smalbenen är det torraste stället (speciellt efter rakning) och dem smörjer jag in med coconut body butter efter varje dusch. När jag var yngre hade jag problem med exem på smalbenen eftersom jag var så torr, kliandet kan komma tillbaka om jag inte återfuktar ordentligt efter att huden har blivit blöt men sedan jag började använda coconut body butter så har jag inte haft några problem alls. Så himla skönt! I duschen använder jag coconut shower cream och coconut body scrub, båda är otroligt dryga och gör sitt jobb utan att torka ut. Shower cremen ger ett riktigt tjockt och löddrigt skum, den här produkten skulle nog falla Sminkan i smaken!

Produkter från TBS, och speciellt från Coconut-serien, går alltid hem hos mig, de är bland mina absoluta favoriter när det kommer till kropp-och duschprodukter.




På bilden: Coconut body scrub (215 kr), Coconut shower cream (102 kr), Coconut body butter (165 kr).

Bilderna är lånade från thebodyshop.se




Lalla

Mm den ska jag nog testa nasta gang! Har TBS passion body butter och duschkram just nu och en moringa seed body butter ocksa, alskar bada! Jag gillar iofs alla sorter jag testat, mamma hade mandel och den var jattefrasch, jag gillar vanliga oliv ocksa, och blabar :) Mango eller papaya funkar det med :D

2008-11-04 @ 12:10:00
URL: http://julialex.blogg.se/
Purity

Lalla: har du testat satsumas och mango? Dom är helt underbara med, jättefräscha på sommaren!

2008-11-04 @ 12:12:40
Erika

Duschcremen är helt underbar!

2008-11-04 @ 12:59:53
Viola

Jag älskar bodyshops bodybutters, men den där.. nja.. Från början är den underbar, men när man vant sig vid doften så luktar den bara plast. :( Sjukt skön är den dock!

2008-11-04 @ 13:27:18
Purity

Erika: Visst är den! Härligt tjock och löddrig =)



Viola: Åh, tycker du? Jag har använt den i över ett år nu och jag har aldrig upplevt att den luktar plast... Tror däremot att dom har ändrat lite på doften under tiden jag har använt den, för mina två senaste burkar med body butter har haft lite annorlunda doft än den första...

2008-11-04 @ 15:42:14
Marie

Jag gillar också kokosserien! Har body butter och badskum för tillfället. Badskummet är tyvärr ingen dryg jävel, som badskum såklart borde vara! Massor av skum för pengarna ska det vara!

2008-11-04 @ 16:14:51
URL: http://fizzivy.blogspot.com
kotte

jag har en känsla av att du kommer gilla din/dina julklappar efter att ha läst det här ;D

2008-11-04 @ 21:11:12
Purity

Marie: Vad dåligt =( Fast jag kan tänka mig ett bubbelbad fyllt med den här härliga kokosdoften, åh! Jag måste skaffa badskummet, även om det är grymt odrygt =P



Kotte: Men vad söt du är!!! =D

2008-11-04 @ 21:58:57
Maddis

Fast man får se till att inte smörja in läpparna med buttern, jag brukar alltid dra över läpparna på ren automagik när jag smörjer in mig och fick världens allergiska reaktion :(

2008-11-05 @ 12:50:47
URL: http://sindrobe.se
Purity

Maddis: Oj oj, instant lip plumper? ;) Det finns ju ett lip butter i samma serie med!

2008-11-05 @ 12:52:37

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy