MAC - Brunette Blonde Redhead collection


Utöver Hello Kitty-kollektionen så släpper MAC ännu en gigantisk kollektion i början av nästa år, nämligen brunette blonde redhead. Jag är varken blond, brunett eller rödhårig men jag är supersugen på den här kollektionen ändå!

MAC Brunette Blonde Redhead
Release Date: 8 January 2009 (US/Canada) Unknown (International)



Lipstick: (LE) - $14.00USD

Brunette
  • Chignon – Red plum (glaze)
  • What a 'Do! – Neutral pink coral (frost)
Blonde
  • B-Babe – Rich pink (frost)
  • All’s Fair – Light purple pink (lustre)
Redhead
  • Marquise d’ – Sandy cream peach (lustre) (Repromote from Antiquitease: Royal Assets Coral Lip Palette)
  • Blow Dry – Pink coral (frost)

Lipglass: (LE) - $14.00USD

Brunette
  • Quick Tease – Red purple
  • Soft Wave – Tan bronze
Blonde
  • Strawberry Blonde - Deep red pink
  • Peroxide – White pink
Redhead
  • Live and Dye – Cool pink
  • Red Devil – Coral orange

Eye Shadow (LE) $14.50USD


Brunette
  • Deep Shade – Dusty blue (frost)
  • Henna – Dark gold (veluxe pearl)
  • Femme-Fi – Frosty golden cream (veluxe pearl) (Repromote from Neo Sci Fi)
Blonde
  • Pincurl – Dusty white (frost)
  • Knight – Dark grey (veluxe pearl) (Repromote from Antiquitease: Royal Assets Smokey Palette)
  • Top Knot – Deep black purple (velvet)
Redhead
  • Flip – Bronze gold (frost)
  • French Cuff – Ice pink (lustre) (Repromote from Tailor Made)
  • 100 Strokes – Burgundy purple (frost)

Brow Set (Permanent repromotes) $13.50USD
  • Show Off (Brunette) – Full-bodied brown
  • Clear (Blonde) – Colour free
  • Girl Boy (Redhead) – Fawned over blondette

Eye Kohl (Permanent repromotes) $14.50USD
  • Smolder (Brunette) – Intense black
  • Phone Number (Blonde) – Smudgy charcoal
  • Teddy (Redhead) – Dark-eyed bronze

Mineralize Skinfinish (LE) $28.00USD (Each has four stripes of colors)
  • Brunette - Soft coral to copper bronze degrade
  • Blonde - Soft pink to rose degrade
  • Redhead - Gold to salmon degrade

Brushes

  • #165 - Tapered cheek, highlight brush (LE) $24.00USD
  • #226 – Small tapered blending brush(LE) $24.50USD
  • #214 - Short shader brush (LE for counters, but will become permanent at MAC stores) $23.00USD








Jag säger bara en sak; min stackars plånbok! Uj uj uj, så mycket fint det finns i den här kollektionen... MSF:erna är ju bara att dö för! Och ögonskuggorna... Jag vill nog ha de flesta av dom, men top knot MÅSTE jag ha! Lippiesarna ser grymt fina ut dom med, kommer nog bli ett gloss och ett stift från varje del av kollektionen. Som sagt. DYRT... Och den här släpps innan HK. Hur ska jag ha råd?!

Källa: Specktra.net




vejjo

Hur skall JAG ha råd? Har inte ens råd med en blending-brush (stavfel?) :O

2008-12-23 @ 08:29:40
URL: http://eightbits.blogg.se/
anki

är mycket mer sugen på denna kollektion är på HK... plånboken gråter redan! :(

2008-12-23 @ 14:33:59
Des

Jag vill ha typ allt från Blonde-delen...

2008-12-28 @ 21:28:27
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
deizi

Åh hittade nyss din blogg! Gillar skarpt, spec disney-sminkningarna, jättefina!

2009-01-08 @ 02:01:04
URL: http://deizis.blogspot.com/
Andréa

Hej! Gillar din blogg :)

2009-01-08 @ 12:26:35
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Fåfängan

Snygga saker som sjutton! Jag kan tänka mig alla saker från Brunette...

2009-01-08 @ 16:09:36
URL: http://fafangan.blogspot.com
MissHyper

Nu tycker jag du ska komma tilbaka snart, jag saknar min inspiration! Kollar din blogg flera gånger om dagen och hoppas det har kommit något nytt! men ak nej. Hoppas du får lusten back och gör flera FOTD. Du är helt galet duktig.. good going girl!



//MissHyper aka Svorskan =)

2009-01-09 @ 11:16:35

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy